Nieuw Stene

Belgisch-Frans

Nieuw Stene
Kenmerken
KeukenBelgisch-Frans
Accommodatie terras, brunch
Prijzen
Budget €Dagschotel: € 12,90
Voorgerecht €4,50 tot €14,90
Hoofdgerecht €16,50 tot €23,50
Nagerecht €3,60 tot €14,50
Bancontact Visa MasterCard
Openingsuren
ma van 08:00 tot 18:00
di van 08:00 tot 18:00
wo gesloten
do van 08:00 tot 18:00
vr van 08:00 tot 18:00
za van 08:00 tot 18:00
zo van 08:00 tot 18:00

Over Nieuw Stene

In het kleine Stene bij Oostende verschijnt de ene na de andere horecazaak. Ofwel zijn Stenenaars echte bourgondiërs, ofwel zit de ligging langs de fietsknooppunten daar voor iets tussen. Of beide. De laatste nieuwe telg daar? Nieuw Stene!Wanneer we de nieuwe stek binnenwandelen, valt meteen de maritieme inrichting op: blauwe en beige lambrisering met hier en daar gezellige familiefoto's. Veel lichtinval ook, heerlijk! Je kan hier trouwens ¿s morgens al terecht voor een ontbijt, maar evengoed voor een pannenkoek in de namiddag.We hebben gereserveerd en vinden een tafeltje waar een krijtbordje ons welkom heet. Origineel en persoonlijk, we hebben het nu al naar onze zin. We bestellen tweemaal pils (€ 2) en krijgen, in tegenstelling tot de tafeltjes naast ons, geen aperitiefhapje maar enkele blokjes kaas. 'Habitués' die komen om de dagschotel (€ 12,90) te eten, nemen de meeste tafeltjes rondom ons in. Alhoewel de groentesoep en balletjes in tomatensaus aanlokkelijk zijn, besluiten we toch iets te kiezen van de kaart. Misschien een klassieker - garnaalkroketten, gerookte zalm of scampi in looksaus - of anders een van de suggesties - mosselen of paling? We gaan voor toast champignon (€ 12,90) en garnaalkroketten (€ 14,50), beide heel redelijk geprijsd én perfect klaargemaakt. De kroketten zijn duidelijk huisgemaakt, met panko in plaats van gewoon broodkruim en een kruidige vulling met genoeg garnalen. De champignons zijn mooi versneden en gebakken, het verse slaatje en een partje citroen maken het af. Paling in het groen (€ 23,50) begint een zeldzaamheid te worden, maar blijft nochtans een van mijn favorieten. Hier hebben ze er! Acht mooie stukjes paling liggen op mijn bord, ze gaan makkelijk van de graat, maar zijn een tikkeltje te droog. De saus is wel perfect van zurigheid. De bijhorende frietjes zijn goed gebakken en de mayonaise óók huisgemaakt. De overkant keurt het vispannetje (€ 19,90) goed: mooi gegratineerd, verse, sappige stukken vis en garnalen als garnituur. Omdat het middag is beperken we ons tot een cola (€ 2,30)Afronden doen we met een koffie (€ 2,30), waarbij we een roomsoesje krijgen en een glaasje witte chocomousse. Alles is hier erg verzorgd en de bediening en keuken zijn perfect op elkaar afgestemd, want hoewel de zaak zo goed als vol zit, moet niemand lang wachten. We betalen € 84 en keren heel tevreden huiswaarts.

Een volle zaak, maar niemand moet lang wachten

woord Filip Bil
(4/09/2017)
      mail Mail een vriend

Geef jouw mening over Nieuw Stene

naam
e-mailadres
beoordeling
/5
reactie
nog karakters
 
 
algemene voorwaarden en gedragscode

reactie(s)

aantal meningen: 45
 
  4/5

 
  5/5

Petra Baeteman - 14/10/17 16:45

Super lekker en zeer goeie bediening doe zo voort :-)

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Sharon Ghysel - 14/10/17 16:44

Een goeie vriendin va de KSA jeugdbeweging,het is allemaal lekker bij jullie doe zo voort :-)

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Patrick Ghysel - 14/10/17 16:41

Een super toffe eetgelegenheid en een super bediening zowel ontbijt,lunch of de koffie en dessert heel lekker :-)

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Cynthia malesys - 11/10/17 13:44

Super gezellig en goed ontbijt

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Shauni - 9/10/17 8:55

Super lekker !!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5

Vermeesch - 8/10/17 18:59

Fijne keuken,vlotte bediening en proper. Proficiat aan de jonge uitbaters!! Doe zo verder¿¿

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Simoen - 8/10/17 15:34

Top

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Van Durme Claudine - 8/10/17 11:23

Het is terecht voor zijn prijs een fantastisch leuk restaurantje , heel lekker en zeer verzorgde keuken , kraaknet en aangenaam om er te vertoeven , zeer vriendelijke uitbaters -Voor ons een schot in de roos .

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Neirynck Jeannine - 8/10/17 0:29

Warm onthaal, vriendelijke bediening en lekker eten.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Stacy pauwels - 7/10/17 19:20

Warm onthaal, steeds zeer goede bediening, heel lekker om te eten

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

William Lievens - 7/10/17 17:18

Heerlijke ontbijten! Uitstekende tearoom met lekkere verwennerijen! Veel respect voor de jonge uitbaters!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Marleen - 7/10/17 6:55

Heel vriendelijke bediening, lekker eten, zeker een aanrader

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

josiane marcus - 6/10/17 19:11

Aanbevelenswaardig !

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Ellen - 6/10/17 18:11

Gezellig, lekker eten, mooi interieur, prima bediening

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Duyck Johan - 6/10/17 15:50

Vriendelijk onthaal, supergezellig! Lekker eten voor ieders budget, Een topper!!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Vanbesien Stefanie - 6/10/17 14:15

altijd heel lekker en leuk om naar toe te gaan

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Talloen Sylvie - 6/10/17 13:11

Heel verzorgd en lekker eten,doe zo verder!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Van dosselaer inge - 6/10/17 8:52

Vriendelijk onthaal, gezellig , kraaknet , prijs -kwaliteit lekker gegeten!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5

Deschacht D - 6/10/17 8:30

Vriendelijk,vlugge bediening,lekker eten

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Synave Viviane - 6/10/17 8:29

Het is daar zeer lekker, mooi en super bediening.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5

Deschacht D - 6/10/17 7:47

Zeer vriendelijk . Lekker.vlugge bediening

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Magalie - 6/10/17 7:15

Super zaak Super lekker en vriendelijke mensen

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Vandenbroucke - 6/10/17 6:54

Super lekker ontbijten in een gezellig kader .

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Brian Vandenberghe - 6/10/17 2:08

Hele vriendelijke mensen en uitstekende service. Heel lekker eten en goeie porties.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Blieck - 5/10/17 23:04

Super gezellig en zeer lekker!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Vicky Logghe - 5/10/17 22:36

Top!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Vero - 5/10/17 22:14

Lekker, gezellig en toffe mensen

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

drea - 5/10/17 22:13

altijd op en top bediening

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Dolphen isabel - 5/10/17 22:02

Een aanrader

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Anneke - 5/10/17 21:55

Frisse, gezellige zaak, lekker eten mooi gebracht met fijne accenten, vriendelijke bediening. Een aanrader!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Shani en Bruno - 5/10/17 21:46

Gezellig en steeds een perfecte bediening. Maaltijden steeds verzorgd en verse producten.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Carmen - 5/10/17 21:36

Alles TIP TOP in orde. Tot in de puntjes verzorgd! Een echte aanrader... ¿¿

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Heidi Daniels - 5/10/17 21:28

Een hele mooie zaak. Super vriendelijke mensen. Eten is supervers! Top doe zo verder!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Nathalie Rau - 5/10/17 21:22

Super vriendelijke mensen. Altijd lekker en verzorgd eten. Een echte aanrader.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Lindsay - 5/10/17 21:21

Top bediening, top kwaliteit voor zijn prijs zeker een aanrader!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Mia Sturm - 5/10/17 21:16

Heel mooi locatie op een bijzonder stukje Vlaanderen, de uitbaters doen er alles aan om hun klanten optimaal te ontvangen en hen de beste producten te serveren aan democratische prijzen, met veel inzet, liefde en vakmanschap.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

De Baere Arlette - 5/10/17 21:12

Het beste in West en Oost vlaanderen, 1Ste klasse bediening en super vriendelijk. Top team doe zo verder. Nieuw stene

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Demeyer jarle - 5/10/17 21:10

Altijd lekker, steeds gezellig en supervriendelijk. Zowel de smoefeltjes als het eten is steeds tip top in orde!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Nathalis Vanhove - 5/10/17 21:09

Rustig genieten van lekker eten in een moderne omgeving. Je voelt je er altijd welkom en gaat met een volle maag en goed gevoel naar buiten. Top!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Tom - 5/10/17 21:08

super!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Depuydt sophie - 5/10/17 21:06

Super lekker om te eten en uitstekende bediening

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Simoen - 5/10/17 20:55

Top zaak . Top mensen . De moeite waard doe zo voort Nieuw Stene

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

terry - 5/10/17 20:55

gewoon super

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Claudia - 5/10/17 20:48

Steeds lekker en aangename zaak en zaakvoerders ,een toppertje

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Verstraete - 5/10/17 20:27

Super lekker , heel gezellig . Enorm vriendelijk .

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

meer info over Nieuw Stene

Zilverlaan 5
8400 STENE
Tel: 059/44.17.75

www.nieuwstene.be

meer Belgisch-Frans

Meest bekeken resto's

metriweb West-Vlaanderen - Oost-Vlaanderen - Antwerpen - Vlaams-Brabant & Brussel
Goesting in lekker eten, shoppen, uitgaan en een goed gesprek
Gratis lifestylemagazine bij DeMorgen Het Laatste Nieuws
Contact
Redactie: redactie@goestingmagazine.be - 02/454.26.32
Advertenties: www.persgroepadvertising.be - adverteren@persgroep.be - 02/454.29.69