De Boeie

Belgisch-Frans

De Boeie
© De Boeie
Kenmerken
KeukenBelgisch-Frans
Accommodatie terras, tuin
Prijzen
Budget €Driegangenmenu lunch: € 29; Driegangenmenu bistro: € 42
Voorgerecht €11 tot €21
Hoofdgerecht €19 tot €38
Nagerecht €7 tot €10
Bancontact Visa MasterCard
Openingsuren
ma van 12:00 tot 14:30 en van 18:00 tot 21:00
di van 12:00 tot 14:30 en van 18:00 tot 21:00
wo gesloten
do gesloten
vr van 12:00 tot 14:30 en van 18:00 tot 21:00
za van 12:00 tot 14:30 en van 18:00 tot 21:00
zo van 12:00 tot 14:30 en van 18:00 tot 21:00

Over De Boeie

Chef Mark en gastvrouw Ria heropenen hun De Boeie op een nieuwe locatie: ze ruilen de Blankenbergse Zeedijk voor de Molenstraat - een zijstraat van de winkelwandelstraat. Op een zondag trekken we richting zee voor de lunch en we zijn duidelijk niet alleen. We installeren ons in het achterste deel met zicht op stadstuin en open keuken. Meteen valt de joviale en attente bediening op, altijd een aangename binnenkomer... We bestellen champagne Autréau (€ 10) en informeren of we per tafel hetzelfde menu moeten kiezen. Gelukkig niet, want we raken het onderling niet eens! Mijn vriend lonkt naar het relatief klassieke lunchmenu (€ 29 - 3 gangen) met kort door de bocht risotto, entrecôte en yoghurtijs. Ik vind mijn meug in het bistromenu (€ 42 - ook 3 gangen). Ondertussen komt er bruiswater op tafel, vraagt hij begeleidende wijnen en besluit ik te BOB'en. Na de amuses met asperge en bloemkool in de hoofdrol verschijnt mijn eerste bord met buikspek, langoustine en rode biet. De kleurrijke compositie met surf-'n-turfelementje streelt het oog, zeker nu de rode bietjes gezelschap krijgen van anderskleurige collega's. Langoustines en buikspek gaan trouwens wonderwel samen. De overkant geniet van de lenterisotto met groene asperges en een glas Chenin Blanc van Luc Pirlet & Cholot (€ 6,50). Dan volgt mijn lotte met kokkels, romanesco, broccoli, tandoorimayo en puree. Lang geleden dat ik lotte at en ik neem mij meteen voor om dit stevige visje toch vaker te kiezen. De groenteboog bevalt, alleen de kokkels proeven te gaar of misschien zelfs opgelegd. Ik bespeur ook voldoening over de entrecôte en het glas Chateau Fontarèche (€ 5,50 - Corbières). Afronden doe ik met frangipanecake, Granny Smith en peperkoek: opnieuw een veelkleurig gerecht met een leuke combinatie van zure appel en zoete cake. Nog een glaasje Earl Grey en we zijn opgewarmd om de gure wind te trotseren voor een strandwandeling.

Verzorgde bistro met ervaren chef en joviale gastvrouw

woord Elise Descamps
(26/04/2017)
      mail Mail een vriend

Geef jouw mening over De Boeie

naam
e-mailadres
beoordeling
/5
reactie
nog karakters
 
 
algemene voorwaarden en gedragscode

reactie(s)

aantal meningen: 50
 
  4/5

 
  5/5

Dirk Kamoen - 14/10/17 20:34

Toppie

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5

Henau - 14/10/17 18:01

Sfeervol interieur - vlotte en ongedwongen bediening - heerlijke gerechten mooi gepresenteerd

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Peter - 14/10/17 14:18

Zeer lekker en vriendelijk

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Franca - 13/10/17 19:32

Héél lekker!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Zoë Decloedt - 12/10/17 20:17

Super lekker... ze maken ook vegetarisch. Echt een aanrader!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Sven - 12/10/17 18:45

Topgerechten, top cuisine..

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5

Ivan - 11/10/17 20:38

Super lekker....ook vegi. Een aanrader!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5

Paul - 11/10/17 12:37

Super gegeten in hedendaags kader

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Serge - 9/10/17 20:43

Top!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Van Desel Jod - 9/10/17 13:11

Super lekker. De kok kent zijn job. De bediening is gemoedelijk en correct.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Van Desel Jod - 9/10/17 13:11

Super lekker. De kok kent zijn job. De bediening is gemoedelijk en correct.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

monte martine - 9/10/17 13:02

Lekker eten, vriendelijke bediening een team met veel passie !!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Patricia fryns - 9/10/17 12:03

Een echte aanrader

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Antonissen - 9/10/17 9:07

Toppie

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Esther - 8/10/17 22:36

Fantastisch lekker gegeten.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Popelier - 8/10/17 21:11

Proper ,goede bediening ,goe van eten , mooie locatie gewoon top

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Christa Verhelst - 8/10/17 20:41

Mooi, gezellig en eigentijds restaurant. Ook de binnentuin is een pluspunt. Lekkere, vernieuwende gerechtjes gemaakt door een superkok. Vriendelijke en attente bediening door het ganse team. Een toppie voor Blankenberge.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Pirotte Davy - 8/10/17 20:31

Zeer lekker ! Vers en mooi opgediend. Gezellige inrichting. En de bediening

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Michèle Geldhof - 8/10/17 19:51

Sfeervol,heel lekker, vlot en vriendelijk bediening!!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Catalina - 8/10/17 19:19

Super lekker,vriendelijke bediening TOP gewoon

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Meirsman conny - 8/10/17 18:38

Lekker eten,gezellig kader,top bediening!!!¿¿¿¿

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Nathalie morant - 8/10/17 18:31

De heerlijkheid zelve!!! Vriendelijk... sfeervol en oneindig lekker!!! Altijd een winner!!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Fleurackers - 8/10/17 18:04

Super restaurant, prima bediening, lekker eten, heel gezellig. zeker eens naar toe gaan!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Carl lemmens - 8/10/17 17:32

Lekker en gezellig eten. Vriendelijke mensen.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Gregory - 8/10/17 17:26

Top, Superlekker en Gezellig.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Chris busschots - 8/10/17 17:25

Lekker eten, vlotte en vriendelijke bediening. Top.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Huysmans - 8/10/17 17:24

In een mooi kader, lekker eten.... met een zeer vriendelijke gastvrouw/heer.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Corna Dirks - 22/09/17 0:23

Gezellig,vriendelijke en professionele bediening, en het eten is heerlijk. Alsof er een engeltje over je tong piest.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Gideon - 12/09/17 0:24

Top chefs top bediening, kwalitatief en verrassend!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Gemma Vercammen - 10/09/17 23:13

verrassend mooi interieur, perfecte bediening, oog voor detail - zelfs tegenover de allerkleinste klantjes, lekker gegeten!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Nathalie Dobbels - 10/09/17 22:01

Gezellig kader, vernieuwende keuken, super gastvrouw. Topkoppel in topzaak.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

marc - 10/09/17 11:59

Mooi kader, lekker eten en vriendelijke bediening.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Gauwberg Martine - 10/09/17 4:22

Super lekker , gezellig en vriendelijke bediening

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Michael - 9/09/17 23:12

Toppie !!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5

Thienpondt katrien - 9/09/17 21:48

Gezellig mooi uptodate restaurant, heel lekkere keuken transparant, vriendelijke en beleefde bediening!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Serge de schuyter - 9/09/17 20:17

Beste restaurant van Blankenberge met het schoonste interieur .

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5

Christa - 9/09/17 19:23

zeer lekkere, seizoengebonden en verzorgde keuken. Vriendelijke en professionele bediening Nog nooit teleurgesteld geweest gezellig en mooi interieur

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

De Cae Peggy - 9/09/17 16:37

Zeer mooi interieur , zeer lekker eten streling voor het oog. Super vriendelijke bediening. Pluspunt voor Blankenberge.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

ann decatte - 9/09/17 16:35

Lekkere vaak verrassende smaken , mega smaakvolle apero maison , enthousiast keukenteam , spontane en vriendelijke gastvrouw ( en gastheer ! ), lekkere wijntjes , mooi en afgewerkt interieur ... ons zal je hier nog vaak terugzien !

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Verstraeten - 9/09/17 16:20

Mooi interieur zeer vlotte bediening en super lekker gegeten Een pluspunt voor blankenbetge

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Cuyle katrien - 9/09/17 15:51

een van de betere restaurants van Blankenberge. Gezellig interieur, vooral achteraan de zaak waar je zicht hebt op de open keuken. Zeker een bezoekje waard.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Gerardus Dirks - 9/09/17 15:31

Een fantastisch creative originele keuken en hartelijke sfeer met de bediening. Iedere bezoek een culinair avontuur

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Nancy Monte - 9/09/17 15:22

Superlekker en gezellig. Top ¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Nathalie Gilmant - 9/09/17 15:05

Superbe restaurant, excellente cuisine, personnel très attentif, la gentillesse de la patronne et le savoir-faire du chef,tout est remarquable. Nous adorons y aller, nous nous régalons à chaque visite.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Catalina - 9/09/17 15:04

Heerlijke gerechten en top bediening

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Van Schuylenbergh G. - 9/09/17 14:52

Een mooie locatie met echt heerlijke gerechten. Snelle bediening. vriendelijke bediening. Een restaurant die we warm kunnen aanbevelen en waar we graag gaan eten met onze vrienden. Zeker voor herhaling vatbaar.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

De Schepper - 9/09/17 14:48

Uitstekende restaurant waar we graag komen eten met onze vrienden.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Ria De Droog - 9/09/17 14:39

Een mooie locatie met super heerlijke gerechten. Vlotte en snelle bediening. Super vriendelijke gastvrouw en haar echtgenoot ( de kok) welke achteraf nog even aan onze tafel kwam. Zeker voor herhaling vatbaar.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Emy - 9/09/17 14:28

Hele mooie zaak. En een verrukkelijke keuken!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Laure - 9/09/17 10:26

Voor de goeie kok ;)

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

meer info over De Boeie

Molenstraat 28
8370 BLANKENBERGE
Tel: 050/73.45.75

www.deboeie.be

meer Belgisch-Frans

Meest bekeken resto's

metriweb West-Vlaanderen - Oost-Vlaanderen - Antwerpen - Vlaams-Brabant & Brussel
Goesting in lekker eten, shoppen, uitgaan en een goed gesprek
Gratis lifestylemagazine bij DeMorgen Het Laatste Nieuws
Contact
Redactie: redactie@goestingmagazine.be - 02/454.26.32
Advertenties: www.persgroepadvertising.be - adverteren@persgroep.be - 02/454.29.69