Barbouni

Belgisch-Frans, Grieks

Barbouni
Kenmerken
KeukenBelgisch-Frans, Grieks
SpecialiteitVis, Schaal- en schelpdieren
Accommodatie terras
Prijzen
Budget €Tweegangenlunch: € 13
Voorgerecht €8 tot €18
Hoofdgerecht €17 tot €25
Nagerecht €9 tot €9,50
Bancontact Visa MasterCard
Openingsuren
ma van 10:00 tot 15:00 en van 18:00 tot 21:00
di gesloten
wo gesloten
do van 10:00 tot 15:00 en van 18:00 tot 21:00
vr van 10:00 tot 15:00 en van 18:00 tot 21:00
za van 10:00 tot 15:00 en van 18:00 tot 21:00
zo van 10:00 tot 15:00 en van 18:00 tot 21:00

Over Barbouni

Wanneer je niet zo ver van de kust woont, is een wandeling aan zee altijd leuk meegenomen. Én een ideale gelegenheid om een nieuw restaurant te testen! Op naar Barbouni, waar we een mooi zicht op het reilen en zeilen van de Nieuwpoortse vismijn er gratis bij krijgen.Het interieur is luchtig en modern, met overheersend wit en hier en daar een groen accent. Een gashaard maakt het gezellig op deze winterse dag, een krijtbord en een grote foto van een schattige tweeling sieren een grote muur. Hier dus geen kitcherige Griekse zuilen of foto¿s van de Acropolis.We willen ons van bij de start onderdompelen in de Griekse sfeer en bestellen een Ouzo van het huis (€ 6). Een mandje brood en een schoteltje met drie dips komen mee op tafel. Frisse tzatziki die gelukkig niet lijdt onder een lookoverdosis, heerlijke kaviaar van gegrilde aubergine, crème van roze kaviaar en viskuit en een verrassende mousse van licht pikante feta brengen ons al goed in de sfeer. Op de kaart zien we een grote keuze aan koude en warme mezze en verschillende vis- en vleesgerechten. Gelukkig wordt het ons makkelijk gemaakt wanneer de chef ons attent maakt op de ¿wandeling doorheen de kaart¿ (€ 39 per persoon), een selectie kleine gerechtjes die de ideale kennismaking met de Griekse keuken moeten bieden.Op de wijnkaart staan hoofdzakelijk Franse en Italiaanse wijnen die je vaak ook per glas kan bestellen. Jammer genoeg kan je de enkele Griekse wijnen enkel per fles kopen. Het wordt dan maar een glas witte huiswijn (€ 4,5)Bij het eerste gerecht werpen we elkaar een goedkeurende blik toe: deze inktvisringen zijn van superieure kwaliteit. Allesbehalve een vettig deegje met gekrompen en taaie inktvisringen, wel dikke ringen omhult door een dun laagje deeg, perfect! Op hetzelfde bord liggen ook nog driehoekige filodeegjes met fetakaas. Het is het startschot van een parade van gerechtjes die nooit teleurstellen. We krijgen nog onder meer scampi¿s in een goed afgekruide saus van courgette en broccoli, gamba¿s op de grill, moussaka, kipspiesjes en lamskoteletjes. Feta en tzatziki zijn vaak terugkomende kompanen, net als flinterdunne en licht bittere uischijfjes. Onze persoonlijke favoriet? Sowieso de perfect gegaarde mosselen, verrukkelijk gecombineerd met kritharaki (typisch Griekse pasta in de vorm van een rijstkorrel, red.) in een tomatensaus. De bediening en de sfeer in het algemeen is vriendelijk en ongedwongen. De uitbaters met Limburgse tongval zijn joviaal en duidelijk fier op hun keuken. We sluiten af met een koffie en een Griekse bergthee, dessert hoeft niet. Na zo'n wandeling door de Griekse keuken kunnen we een wandeling door de Nieuwpoortse jachthaven wel gebruiken. De rekening in Barbouni bedraagt €117,50, echt een adresje om te onthouden.

Een wandeling door de Griekse keuken die niet teleurstelt

woord Filip Bil
(29/03/2017)
      mail Mail een vriend

Geef jouw mening over Barbouni

naam
e-mailadres
beoordeling
/5
reactie
nog karakters
 
 
algemene voorwaarden en gedragscode

reactie(s)

aantal meningen: 74
 
  4/5

 
  4/5

Odarka Halaburda - 13/10/17 21:04

vriendelijke spontane ontvangst, ongecompliceerde heerlijk bereide gerechten , voor herhaling vatbaar ! doe zo verder !

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Wijnandts - 13/10/17 17:30

Als wij naar zee gaan ,gaan wij van Oostende naar Nieuwpoort zo lekker is het daar,en de bediening ,super

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Tony Mollica - 13/10/17 16:45

Simply the Best

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5

Paulissen - 11/10/17 16:48

Bijzonder lekker eten met een zeer aangename aperitief van het huis. Zeer vriendelijke bediening. Kregen ook uitvoerig uitleg vanwaar die bijzonder lekkere en zachte calamares afkomstig was. En welke arbeid eraan vooraf gegaan is. Zowel vis-als vleesters komen hier aan hun trekken. Bijzonder lekker lamscotelletjes! Ook bij het aperitief kregen we het geheim van de ingrediënten te horen. Bij het buitengaan nog een gezellig babbeltje met de jonge chef-kok in het deurgat gedaan. Minpuntje: Beetje lawaaierig door een grote bende aan tafel verderop. Voor de rest prima in orde. Betaalbaar.Zeker voor herhaling vatbaar. Van mij mag Barbouni de GOUDEN GOESTING 2017 winnen! . Het moet niet altijd Sergio zijn!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Peter Cooleman - 9/10/17 12:39

Super lekker en betaalbaar

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Veronique - 9/10/17 8:44

Super vriendelijk. Nette, mooie zaak. En vooral heel lekker

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Marien - 8/10/17 17:55

Een absolute aanrader !

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Monique Wynants - 8/10/17 14:26

Super lekker eten, vriendelijke bediening in een gezellig kader. Een aanrader.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Luba Laurynenko - 8/10/17 7:16

SUPER !!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Mathieu - 7/10/17 14:47

Tip top in orde!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Theunynck - 6/10/17 19:11

Super lekker!!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

cyndie - 6/10/17 15:51

heel lekkker de wandeling door de keuken

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5

monica sykora - 6/10/17 0:05

tip top in orde - aangenaam kader - fijne bediening - lekker eten

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Wies schoemans - 5/10/17 21:44

Heel mooi trendy restaurant ,waar het altijd gezellig is en vooral heel lekker eten ¿¿¿¿¿¿

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Christine Deschoolmeester - 5/10/17 16:07

Het is altijd heerlijk eten hier, steeds verrassend en topsmaken!! De chef en zijn vrouw zijn supergastvrij! Top restaurant in Nieuwpoort!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Christine Deschoolmeester - 5/10/17 16:07

Het is altijd heerlijk eten hier, steeds verrassend en topsmaken!! De chef en zijn vrouw zijn supergastvrij! Top restaurant in Nieuwpoort!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Christine Deschoolmeester - 5/10/17 16:07

Het is altijd heerlijk eten hier, steeds verrassend en topsmaken!! De chef en zijn vrouw zijn supergastvrij! Top restaurant in Nieuwpoort!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Christine Deschoolmeester - 5/10/17 16:07

Het is altijd heerlijk eten hier, steeds verrassend en topsmaken!! De chef en zijn vrouw zijn supergastvrij! Top restaurant in Nieuwpoort!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Christine Deschoolmeester - 5/10/17 16:07

Het is altijd heerlijk eten hier, steeds verrassend en topsmaken!! De chef en zijn vrouw zijn supergastvrij! Top restaurant in Nieuwpoort!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Christine Deschoolmeester - 5/10/17 16:06

Het is altijd heerlijk eten hier, steeds verrassend en topsmaken!! De chef en zijn vrouw zijn supergastvrij! Top restaurant in Nieuwpoort!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Christine Deschoolmeester - 5/10/17 16:06

Het is altijd heerlijk eten hier, steeds verrassend en topsmaken!! De chef en zijn vrouw zijn supergastvrij! Top restaurant in Nieuwpoort!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Christine Deschoolmeester - 5/10/17 16:06

Het is altijd heerlijk eten hier, steeds verrassend en topsmaken!! De chef en zijn vrouw zijn supergastvrij! Top restaurant in Nieuwpoort!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Christine Deschoolmeester - 5/10/17 16:06

Het is altijd heerlijk eten hier, steeds verrassend en topsmaken!! De chef en zijn vrouw zijn supergastvrij! Top restaurant in Nieuwpoort!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Christine Deschoolmeester - 5/10/17 16:05

Het is altijd heerlijk eten hier, steeds verrassend en topsmaken!! De chef en zijn vrouw zijn supergastvrij! Top restaurant in Nieuwpoort!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Christine Deschoolmeester - 5/10/17 16:05

Het is altijd heerlijk eten hier, steeds verrassend en topsmaken!! De chef en zijn vrouw zijn supergastvrij! Top restaurant in Nieuwpoort!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

De Jonghe - 5/10/17 15:34

Heerlijke gerechten , zeer vriendelijke bediening en mooi interieur , niet ingericht en met prachtige foto van de tweeling op de muur. Een echte aanraader!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Lina ameele - 5/10/17 14:21

Het beste restaurant van heel west Vlaanderen super bediening vriendelijk en het eten om je vingers af te likken

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

FRANS - 4/10/17 18:18

gisteren gaan eten, fijne Griekse gerechten, toffe bediening en gezellig om te zitten

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Adam-Neyns - 3/10/17 17:06

Het is super lekker eten, ze zijn super vriendelijk. Snelle bediening,heel mooi ingericht. Ze zijn ook kind vriendelijk en zeer beleeft. Ze verdienen een dikke pluim.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Rubben mark - 3/10/17 16:37

Lekker ge¿eten

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Hilde - 1/10/17 15:20

Topadresje! Zeer pure, smakelijke keuken! Vriendelijke bediening en correcte prijs!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Ronny Malcorps - 1/10/17 14:29

Top. Zeer vriendelijke en sympathieke bediening, zowel de eigenaars als de medewerkers. Altijd al zeeeeer lekker gegeten. Verheft de "Griekse" keuken naar een verrassend, hoger niveau. Wij zijn gewonnen voor dit concept. Doe zo verder.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Sells John - 30/09/17 9:55

Niet onze eerste bezoek en telkens zijn wij 100 % tevreden. Zowel de mooie Kader, de lieve bediening en wat er op ons bord komt is prima. Doe zo verder. John en Josée vanuit Koksijde.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Sebastien - 29/09/17 23:21

Top!!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Thea Renckens - 29/09/17 20:11

Gezellig, modern, lekker eten, vriendelijke bediening.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Denis - 29/09/17 13:09

Heel mooie inrichting, heel vriendelijk personeel. Heel lekker om te eten

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Wanda Romeo - 28/09/17 21:46

Super bediening , heerlijk gegeten , verrassende gerechten , gewoon zalig !!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

kris Van Bulck - 26/09/17 18:55

Gezellig, vriendelijk en vooral lekker! Meer moet ik daar niet over schrijven. Gewoon een zaak om steeds weer te komen. Een aanrader!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Hergot - 23/09/17 22:11

Magnifique, très belle expérience. A recommander!!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Etienne - 23/09/17 18:06

Lekker eten, vriendelijke bediening en een aangename omgeving.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

jochen beysen - 23/09/17 9:05

Een plaats waar een vriendelijke bediening, kwaliteit en kwantiteit op je bord, gezelligheid en een eerlijke keuken je een topavond bezorgen. Zelfs met een groep van 10 personen blijven ze vasthouden aan bovenstaande ingrediënten. Heel sterk.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Henri - 23/09/17 8:10

Bediening en keuken een echte topper

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Peter Cooleman - 23/09/17 8:03

De max , super lekker volgens de regels van de kunst een aanrader voor groot en klein vriendelijk en proper , doe zo voort mvg chef Peter Purus

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Peter Cooleman - 23/09/17 7:58

Super in orde proper , lekker , kwaliteit mmmmmmm een aanrader , ik ben ook chef en alles verloopt volgens de regels van de kunst mvg chef purus. ¿¿

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Femke - 22/09/17 22:10

Het is schitterend wij zijn hier al vaak komen eten elke keer tip top vooral de Griekse tafel is een echte aanrader je krijgt variatie van de kaart en meer dan genoeg, alle naar Barbouni!!!¿¿

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Fran Kuypers - 22/09/17 20:08

Lekker gegeten, vriendelijk en aan zeer democratische prijs! Een aanrader als je in Nieuwpoort bent.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Monda - 22/09/17 16:12

Superlekker, smaken zijn heel gevarieerd en overtreffen de klassieke Griekse keuken. Voor herhaling vatbaar!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Schoemans wies - 22/09/17 13:35

Fantastishe mensen lekker eten en heel mooi restaurant heel vernieuwend voor Nieuwpoort¿¿¿¿¿¿

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Wouters Patrick - 22/09/17 13:18

Voor lekker en rijkelijk eten is er maar 1 adres BARBOUNI... alle rest zou gewoon bladvulling zijn. TOPKEUKEN - TOP MENSEN

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Gunther De Backer - 19/09/17 8:15

Super lekker, vriendelijke bediening. Zeer prijselijke menu's. Top kwaliteit. Zeker aan te raden.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

ongenae -laurynenko - 18/09/17 20:17

alles dik in orde ,eten,bediening ,atmosfeer ,prijs kwaliteit prima in orde ,voor herhaling vatbaar ,een dikke aanrader ,voor jan en alleman

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Vermaut liesbeth - 18/09/17 20:12

Super !!!!!! Top restaurant !!!! Heel vriendelijk , komen zeker terug!!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5

Odarka Halaburda - 18/09/17 18:58

mooie omgeving, vriendelijke, gastvrije service ! En vooral goede , lekkere gerechten die vragen om terug te keren !! een aanrader !!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Hermans - 18/09/17 16:33

Super!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Georges Keters - 18/09/17 14:32

Een adres die elke liefhebber van een smaakvolle tafel op zal wil hebben. Hoewel in een top toeristische stad als Nieuwpoort gelegen, is BARBOUNI helemaal geen toeristisch restaurant, maar een KWALITEITSVOL huis die zijn naam niet gestolen heeft. De Griekse keuken is hier niet alleen superbest, de gerechten met schelp- en schaaldieren, inclusief vis, zijn hier top. De keuken heeft meteen je smaakpapillen in zijn macht. De bediening is vlot, discreet en vriendelijk. Geen groots gedoe en maakt deel uit van de gezelligheid die men van een leuk etentje verwacht. Het is duidelijk - en iedere gastronoom zal dit zeker beamen - restaurant Barbouni staat borg voor kwaliteit en gezelligheid. De nabijheid van de zee en de jachthaven krijgt men erbij als leuk toetje. Tot straks aan zee, in de Barbouni ?

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

de groote nancy - 18/09/17 14:29

top kwaliteit, heel vriendelijke bediening! Een aanrader !

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

steurs - 18/09/17 11:49

Top kwaliteit, top bediening een aanrader !

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

bjorn krivitzki - 17/09/17 21:30

topkerel !!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Geert - 17/09/17 10:40

Lekker eten en vriendelijke bediening! Zeker een adresje om terug te gaan!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Christine - 14/09/17 23:57

ALTIJD verrassend lekker!!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Rita Mantels - 13/09/17 19:25

Super !!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Gery Van Den Bosch - 13/09/17 17:07

Schitterende zaak, vriendelijke aangename bediening. Toffe lokatie, Zeer lekker eten , zeker niet met honger buiten gaan. Als inwoner van Nieuwpoort gaan wij daar met veel plezier regelmatig eten , top !

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Geebelen - 13/09/17 3:22

Zeer verzorgt en lekker eten

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Annick Jacquemyn - 12/09/17 13:20

Supergezellige ontvangst van de eigenaars, Darka en Michaël! Super verse produkten worden met eigen inspiratie klaargemaakt...maar alles met vooral een griekse toets. De kaart biedt zoveel verscheidenheid en wisselt ooj geregeld! Voor mij,mijn lievelingsrestaurant!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Jose Schepers - 11/09/17 13:07

Vriendelijke vlotte bediening. Kwaliteit verdient een meerwaarde. Top.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Jo Bernaert - 10/09/17 15:29

Perfecte keuken en zeer goede service,aangenaam zitten aangename sfeer .Echt genieten is dit. proficiat

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Gunther Wuyts - 9/09/17 20:13

Mhe is gewoon af

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Chiras luigia - 9/09/17 11:03

Superlekker gegeten en tofinterieur plus toffe bediening.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Nuten - 8/09/17 22:06

Gewoon topadresje ! Uitbaters weten wat klantvriendelijk is ! Mooie porties , goede prijs kwaliteit Je voelt je er zo welkom als klant ook dat belangrijk !

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Lieve Bertho - 8/09/17 14:20

Fantastisch Grieks getinte keuken...prijs-kwaliteit is zeker gepast! Super lekker,vers en een zeer vlotte bediening met een echte spontane Limburgse vriendelijkheid ! Een top adresje...

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Johan - 8/09/17 13:22

Lekker eten een vriendelijke bediening en Toffe eigenaars. Classe.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Heylighen - 8/09/17 12:49

Leuk adresje, lekker eten en bediening is ook top evenals de eigenaars !

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Peraux - 8/09/17 12:34

Super lekker en toffe eigenaars leuk in omgang

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5