Tafel 12

Belgisch-Frans

Tafel 12
© RF - Tafel 12
Kenmerken
KeukenBelgisch-Frans
Prijzen
Voorgerecht €6 tot €18
Hoofdgerecht €20 tot €28
Nagerecht €6,5 tot €8,5
Bancontact Visa MasterCard
Openingsuren
ma van 11:30 tot 14:00 en van 18:30 tot 22:00
di van 11:30 tot 14:00 en van 18:30 tot 22:00
wo gesloten
do van 11:30 tot 14:00 en van 18:30 tot 22:00
vr van 11:30 tot 14:00 en van 18:30 tot 23:00
za van 11:30 tot 14:00 en van 18:00 tot 23:00
zo van 11:30 tot 14:30 en van 18:00 tot 22:00

Over Tafel 12

Op haar zestiende stond Vicky Van Autryve aan de afwas van restaurant Cocorico in Waregem. Toen de zaak enkele maanden geleden over te nemen kwam, besloot ze haar job als buschauffeur op te geven en samen met kokkin Inge Decavele Tafel 12 op te starten. Van die achtergrond als buschauffeur merken we niets als we arriveren. Integendeel: Vicky ontvangt ons als een doorwinterde gastvrouw en leidt ons vol zelfvertrouwen naar onze tafel. Als aperitief bestel ik een glas champagne (€ 8), mijn tafelgenote kiest het aperitief van het huis (€ 7). Dat is een kruidige gin met roze tonic, citroenzeste en een kaneelstokje, die enorm in de smaak valt. Het hapje van het huis is een zalmmousse, lekker fris. Op naar het voorgerecht: ik neem de scampi¿s in look (€ 12), aan de andere kant van de tafel worden het de oesters (€ 14), 'want dat is het ideale gerecht om af te toetsen of het een goed restaurant is¿. Tafel 12 doorstaat de test met glans. De zes oesters zijn kraakvers en worden gulzig opgeslorpt. Ook mijn scampi¿s ¿ eveneens zes - blijken een schot in de roos: perfect klaargemaakt en de pittige looksaus nodigt uit om het hele bordje uit te kuisen met wat stokbrood. Voor het hoofdgerecht twijfel ik tussen de ribbetjes ¿ die van de buren zien er heerlijk uit ¿ en het stoofvlees. Ik kies voor het laatste (€ 20) en krijg een royale portie. Het vlees is mals, de saus heeft dankzij de fijngesneden worteltjes een lekkere bite en mijn stoverij wordt geserveerd met een fris slaatje met wortelen en komkommer en frietjes. Die laatste zijn jammer genoeg niet handgesneden, maar dat is wat mij betreft het enige schoonheidsfoutje van de avond. Ook mijn overbuurvrouw hoor ik niet klagen. Zij heeft het te druk met het verorberen van haar zes reuzengamba¿s (€ 19), die perfect gegaard en gekruid zijn en geserveerd worden met brood en een toef huisgemaakte tartaar. Door de grote porties van het voor- en hoofdgerecht passen mijn gezelschap en ik voor een dessert, maar dat trio van sorbets is wat mij betreft het pérfecte excuus om nog eens terug te keren.

De industriële frietjes zijn het enige schoonheidsfoutje

woord Birte Govarts
(1/06/2016)
      mail Mail een vriend

Geef jouw mening over Tafel 12

naam
e-mailadres
beoordeling
/5
reactie
nog karakters
 
 
algemene voorwaarden en gedragscode

reactie(s)

aantal meningen: 65
 
  4/5

 
  1/5

de witte - 6/04/17 18:21

Met 3 personen de dagschotel geprobeerd en geproefd , hebben nog nooit zo smaakloos gegeten en zo'n drogee dagschotel gekregen . achteraf opsmijtenen oprispingen gedurende een zeer lange tijd , sommige ziek , draaiingen en pijn in buik . Ook lang duren ... Het minste zou zijn dat we ons geld van 48 € zouden terugkijgen . Raar maar waar seder 31.01.geen goede reaccties meer GELUKKIG BESTAAN ER NOG ANDRE EN BETERE.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5

Isaac - 31/01/17 17:44

Zondag lk heel lekker gegeten. Bediening zoals het hoort. Hier komen we zeker terug.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

coolen georges - 23/01/17 13:58

Gisteren voor de 3de keer gaan eten? Heel lekker zoals vorige keren !!!! TIP Bij de coquilles in de menu als afwerking enkel druppels limoen en een draai van de pepermolen probeer maar! Aan te raden geregeld iets nieuw op tafel vb volgende keer een peper- en zeezoutmolen!! mvg DOE ZO VERDER

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Gabriels Dany - 29/09/16 22:46

Zeer lekker, proper en vriendelijk. De steak wordt steeds gebakken zoals gevraagd met een vers slaatje.Het hapje bij de apero is altijd een verrassing en superlekker.Doe zo verder!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Nollet Nancy - 29/09/16 22:40

Ik ben er al heel vaak gaan eten en het was er telkenmale superlekker. Men is er zeer vriendelijk en alles is heel netjes, de porties zijn ruim voldoende en de prijs/kwaliteit is uitstekend. Het bord met de suggesties wisselt vaak en is echt verrassend en het proberend waard.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5

Van Damme Joachim - 29/09/16 15:41

Deze zaak mag zeker en vast benoemd worden als 'gouden goesting'! Voor elk wat wils, vriendelijke bediening ... Wens je een beetje langer tijd te laten tussen de gerechten is dit allemaal geen probleem. Voor een zaak te zijn die NOG maar 6 MAAND open is, CHAPEAU! Hoedje af! Wij gaan zeker en vast terug! Deze zaak kan zeker en vast tippen, aan de vele zaken die wijzelf al bezocht hebben! Ook de inrichting is gepast, nodigt je uit om aan tafel te gaan. Prijs-Kwaliteit dik in orde! Grote porties. Wij namen de menu 'tafel 12', hadden zeker genoeg! En niet te vergeten, hun heerlijke Sabayon! Deze moet je gewoon geproefd hebben! Naar onze mening verdient deze zaak zeker de bekroning! Doe zo verder, de complimenten aan de Chef!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Francies - 29/09/16 15:21

Heel lekker en zeer vriendelijke bediening .

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

vanhoorickx lesley - 27/09/16 20:40

Supermooi en rustig kader.... vriendelijkheid,bediening,eten ALLES was gewoon top. Jullie doen dit supergoed en jullie stralen dit ook uit Het is waar wat mensen zeggen...ZEKER Een aanrader!!!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

kathleen van autryve - 27/09/16 15:36

al een paar keer gaan eten en was altijd lekker zo zeggen dat ze zo verder mogen doen. mvg kathleen

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5

Alix Putman - 27/09/16 10:45

Het was onze eerste keer ,we zijn met 6 personen gaan eten en iedereen was heel tevreden ,een aanrader

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5

Lisa - 26/09/16 21:01

Lekkere keuken, prijs-kwaliteit dik inorde!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Anthony Blomme - 26/09/16 17:16

Heel gezellig restaurant met overheerlijke gamba's voor een goede prijs. Aanrader!!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5

Vangampelaere - 25/09/16 20:18

Lekker eten tegen betaalbare prijs. Grote porties.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Miriam - 24/09/16 22:20

Heerlijk gegeten!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

cissi Vandenheede - 24/09/16 15:07

Goede bediening,lekker eten... Top

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Kimberly - 24/09/16 15:02

Het eten is OVERHEERLIJK de mensen daar zijn zo hartverwarmend sfeer op en top

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Dhaene - 23/09/16 20:42

Zeer goede vlotte bediening,vriendelijk,gezellig restaurent,lekker eten,betaalbaar.aanrader

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Sharon k - 23/09/16 15:47

Super lekker en gezellig !!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5

Beirlaen Rony - 20/09/16 19:12

prijs / kwaliteit : zeker een aanrader. doe zo verder !

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

FILIP VUYLSTEKE - 19/09/16 19:46

lekker gegeten,zeer vlotte bediening! vispannetje was top en meer dan voldoende!aanrader!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Jolien Steuvens - 19/09/16 8:09

Leuke zaak, lekkere gerechtjes!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Jens Dhaeyere - 18/09/16 22:02

Top !!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Laurents Dhaene - 18/09/16 19:56

Kwaliteitsvol en lekker eten voor schapperlijke prijs. Zonder honger naar huis en tegelijk super personeel! Tafel 12 for the win.. minstens ^^

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Dhaene Dirk - 18/09/16 15:41

vlotte vriendelijke bediening, lekker van eten, gezellig en betaalbaar, een aanrader

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Mieke Ampe - 18/09/16 14:53

Zeer lekker gegeten. Vriendelijk personeel. Zeer netjes en dit alles aan een mooie prijs.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Loes Vanwynsberghe - 18/09/16 14:42

Het eten is hier steeds weer overheerlijk en de bediening is vriendelijk en vlot.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Witgeers Myriam - 18/09/16 11:31

Super lekker tafelen en uitstekende bediening,steeds met een glimlach ook al is het soms heel druk,doe zo voort nog veel succes en op naar de overwinning!!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Stijn Van De Putte - 18/09/16 11:22

Tis is zeker een aanrader als je lekker wil eten in Waregem en dit aan normale prijzen. Bovendien is het gezellig vertoeven en zijn wij zeer goed ontvangen en bediend.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Vandenberghe Noël - 18/09/16 11:13

Al een paar keer geweest,alles heel lekker en een vlotte bediening.Een aanrader voor iedereen.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Hedwig lemaitre - 18/09/16 10:45

Zeer goed kader toffe ontvangst heel lekker eten bij het weggaan Denk je reeds aan de volgende keer dat je langs kunt komen een dikke proficiat aan het ganse team van tafel 12

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Wante Veerle - 18/09/16 8:49

Uitstekend eten,goede bedieninng. Super

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Melissa Van Heuverswijn - 15/09/16 12:26

Lekker eten in een mooi interieur, zeer vriendelijk onthaal en top gastvrijheid. Zeker voor herhaling vatbaar!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

DE WITTE - 13/09/16 15:47

Waar een wil is, is een weg en waar goesting is word je op maat bediend

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Carine Naessens - 12/09/16 19:38

lekker, verzorgd, en betaalbaar, en de bediening is vriendelijk, als ook aangenaam interieur

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

veronique clement - 12/09/16 10:53

lekker eten en super bediening !!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Vanneste Nadine - 12/09/16 9:12

Weer superlekker gegeten, vlotte en vriendelijke bediening, gezellig restaurant met een gemoedelijke sfeer, huiswijn is een topwijntje... Prijs kwaliteit dik ok!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Van Sterthem willy - 11/09/16 20:45

Heel lekker eten, vlotte en vriendelijke bediening en aangename sfeer, aanrader!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Chris v. - 11/09/16 20:25

super lekker!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Marie - 11/09/16 13:55

Super lekker!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Verhaeghe frederik - 10/09/16 20:30

Super

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

brendun - 10/09/16 12:10

huppa

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Els - 9/09/16 18:47

Kwalitritsproducten met een top huiswijntje ¿¿. Pas gestart zonder ervaring en nu al top, jullie verdienen het ¿¿

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Jason - 9/09/16 13:30

Zeer lekker ! Verzorgd en een top bediening.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Jolan - 9/09/16 12:49

Top eten

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Jo tanghe - 9/09/16 11:27

Overheerlijk,kwaliteit en vlotte bediening

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Jolien Steuperaert - 9/09/16 11:22

Kwaliteitsvol restaurant

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Patrick Gryspeerdt - 9/09/16 8:00

Prijs kwaliteit bonk erop ,bediening liep ook heel vlot, doe zo verder

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Hasic Azemina - 9/09/16 0:45

Super lekker !!!!!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

DeBisschop Wendy - 8/09/16 23:56

Bij tafel 12 zijn ze heel vriendelijk en gastvrij . Ook het eten was er top zeker een aanrader . Wij komen zeker graag nog eens terug.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Steven De Zitter - 8/09/16 20:51

Deze middag daar weest eten, zeer verzorgd, vriendelijk, lekker en niets tekort, vlees gebakken zoals gevraagd, mayonaise zonder vragen, extra frieten kwamen ze zelf vragen, gewoon S U P E R !!!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5

Caroline Dewulf - 8/09/16 20:27

Lekker en verzorgd.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

RIgolle Edwin - 8/09/16 19:49

Lekker eten een dikke pluim

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

christine - 8/09/16 18:27

super lekker en zeer goede bediening en vriendelijk

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Christine - 8/09/16 18:19

Op maandag 29/8 zijn we gaan eten bij Tafel 12 ik ben gestart met de aperitief van het huis SUPER LEKKER!! daarna heb ik het lauw geitekaas gevraagd ook dat was heel lekker een goed gevuld bord meer dan genoeg mijn overbuur hoorde ik tijdens het eten van zijn heel goed klaar gemaakte reuzengamba's !!!! Voor het dessert heb ik moeten passen ik had zo graag nog de sabayon geproefd maar geen noot bij het volgende bezoek aan Tafel 12 ga ik die zeker proeven en ik twijfel er niet aan dat die ook heel lekker zal zijn Vicky en jou Team jullie zijn SUPER goed bezig DIKKE PROFICIAT xxx

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Prescilla - 8/09/16 16:53

Zeer lekker bediening super

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Gwen Demurie - 8/09/16 16:46

heerlijk eten, altijd vriendelijk onthaal en dat alles voor een mooi prijsje.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

lorenz - 8/09/16 16:26

Heel lekker om te eten en top bediening Een top locatie om lekker en gezellig te vertoeven

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

De groote Marc - 8/09/16 15:33

Zeer lekker gegeten , vriendelijke bediening , tof kader , budget vriendelijk moeten we dringend nog eens overdoen .

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

depamelaere frederik - 8/09/16 14:36

zeer vriendelijke en vlotte bediening en vooral zeer lekker eten! prijs/kwaliteit top!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Joyce De Sloover - 8/09/16 14:23

Super vriendelijk ! Super lekker ! Niets op aan te merken! Doe zo verder !

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5

Gerard Peek - 8/09/16 13:44

Goede service,vlotte bediening en lekker eten.Daar kwamen wij ook voor van Gent.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Devriese Luc - 8/09/16 12:09

Heel vlotte,vriendelijke bediening! Naar ieders gading. Budgetvriendelijk ! Toch wel heel belangrijk in deze tijd! Netjes en verzorgt tot in details! Succes verzekerd!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Caroline madoe - 8/09/16 10:41

Super lekker en verzorgd ! Goeie bediiening !

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Vanherreweghe - 8/09/16 10:09

Héél lekker en super verzorgd, vriendelijke bediening en ook nog eens budget vriendelijk en meer moet een mens toch niet hebben hé!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5

Sylvie putman - 27/08/16 22:40

Zeer lekker gegeten.mooie accommodatie en vlotte bediening.bende cartouche de

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

meer info over Tafel 12

Keukeldam 12
8790 WAREGEM
Tel: 056/61.26.95

tafel 12 op facebook

meer Belgisch-Frans

Meest bekeken resto's

metriweb West-Vlaanderen - Oost-Vlaanderen - Antwerpen - Vlaams-Brabant & Brussel
Goesting in lekker eten, shoppen, uitgaan en een goed gesprek
Gratis lifestylemagazine bij DeMorgen Het Laatste Nieuws
Contact
Redactie: redactie@goestingmagazine.be - 02/454.26.32
Advertenties: www.persgroepadvertising.be - adverteren@persgroep.be - 02/454.29.69