De Lamme Goedzak

Belgisch, Frans

De Lamme Goedzak
© RV
Kenmerken
KeukenBelgisch, Frans
Accommodatie terras
Prijzen
Budget €Driegangenmenu: € 39
Voorgerecht €12 tot €23
Hoofdgerecht €19 tot €39
Nagerecht €6,5 tot €10
Bancontact Visa MasterCard
Openingsuren
ma van 10:00 tot 22:30
di gesloten
wo gesloten
do van 10:00 tot 22:30
vr van 10:00 tot 22:30
za van 10:00 tot 22:30
zo van 10:00 tot 22:30

Over De Lamme Goedzak

Lamme Goedzak was in de verhalen over Tijl Uilenspiegel een goedmoedige smulpaap, steevast afgebeeld met een houten eetlepel. Zijn smeedijzeren afbeelding hangt aan de gevel van het statige pand van De Lamme Goedzak op de markt van Damme. Het restaurant opende er na jarenlange leegstand opnieuw de deuren onder een nieuwe uitbating. In het interieur is duidelijk heel wat tijd, werk en geld gestoken. Rustieke balken, grote luchters en een haard geven het geheel een kasteelsfeer. De tafels zijn netjes gedekt met fraai glaswerk en dito bestek. Bij het aperitief krijgen we drie welkomsthapjes: een soepje van prei, appel en curry, een gefrituurd kaasbolletje en een sneetje wrap met mozzarella en tomaat. De bediening is de hele avond door hartelijk en efficiënt. De kaart leert dat restaurant De Lamme Goedzak de klassieke feestkeuken serveert: garnaalkroket, oesters, bereidingen met kreeft of asperges, paling, kabeljauwhaasje, lamskroon,... Wij kiezen voor het menu Lamme Goedzak (€ 39). Dat start voor mij met flinterdunne plakjes kalfsvlees, ganzenlever, rucola en besjes. Een mooi gepresenteerd en smakelijk gerechtje. De tafelgenoot proeft asperges, gepocheerde zalm en een luchtige citroenmousseline. Lekker, maar het mist wat kruiding. Het menu bevat zowaar ook een trou normand, een wat in de vergetelheid geraakt gastronomisch gebruik om een glaasje drank te serveren tussen voor- en hoofdgerecht en zo de eetlust terug op te wekken. Hier is het een glaasje jenever. Attent. Na deze opkikker zijn we helemaal klaar voor de lamskoteletjes: sappig vlees van mooie kwaliteit, rosé gegaard. Het lam komt op bord met pompoenpuree, een witloofje en boontjes met spek rond. Dat laatste is voor mij iets te winters voor de tijd van het jaar en had niet gehoeven. De lamsjus met rozemarijn is dan weer voortreffelijk. Ik sluit af met een panna cotta met aardbeien, munt en coulis. Fris en lekker. Aan de overkant van de tafel komt een crème brûlée, bereid volgens de regels van de kunst. We hoeven er geen doekjes om te winden: dit was een smakelijke maaltijd tegen een correcte prijs.

Hartelijke bediening en smakelijk eten in kasteelsfeer

woord Ruben De Ville
(4/05/2016)
      mail Mail een vriend

Geef jouw mening over De Lamme Goedzak

naam
e-mailadres
beoordeling
/5
reactie
nog karakters
 
 
algemene voorwaarden en gedragscode

reactie(s)

aantal meningen: 20
 
  4/5

 
  5/5

Claeys - Van Loo - 16/10/16 10:45

perfect,een prima ontvangst en heerlijk tafelen in het mooie Damme, we zijn er al 2 x geweest en zijn zéér voldaan. Lamme Goedzak, je bent een prachtige aanwinst.tot de volgende.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Vanleene-De Grande Frans/Dotje - 10/10/16 17:59

Een (h)eerlijke plaats om intens te genieten van hun gastronomie, een vriendelijk team. Wij zijn er graag en gaan er graag terug met vrienden. Zeker aanbevolen !

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Rudy Dewilde - 30/09/16 23:34

Dit sfeervolle restaurant verdient een vijf! Gezellig en stijlvol. Vriendelijke bediening. Verzorgd bord. Lunchmenu voor een eerlijke prijs. We komen terug.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Sabrina Pottier - 26/09/16 7:36

Een goede ontvangst ,in een gezellig kader waar je gezellig kan vertoeven om te genieten van heerlijke gerechten , ieder keer gebracht met een toverwerk op het bord en in het prachtige Damme gewoon topper telkens weer gaan wij voldaan en tevreden naar huis gewoon geslaagd !

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Van Hove Gaby - 19/09/16 22:38

Deze zaak heeft een mooie uitgebreide kaart met supperlekker eten en een lekker wijntje erbij.De bediening was zeer vriendelijk en geen lange wachttijden.Onze avond was geweldig geslaagd en een aanrader voor iedere smulpaap.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

chris van kerkhoven - 19/09/16 21:10

Heerlijk gegeten. Gebruik van verse kwaliteits producten. Keurige en vriendelijke bediening. Toiletgroep eigentijds en proper. Een adres om te onthouden.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Dirk Duutschaever - 19/09/16 12:18

Genoten van begin tot einde. Lekker tafelen, goede betaalbare wijn en prima, vlotte en supervriiendelijke bediening. Een adres om terug te gaan! Bijkomend voordeel is de parking over het restaurant.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Martine Vereecken - 18/09/16 10:24

Regelmatig wisselende menukaart met klassiekers op eigentijdse wijze, mooie wijnkeuze aan betaalbare prijzen, authentiek gezellig interieur, prettige en vlotte bediening, makkelijk bereikbaar en voldoende parkeergelegenheid in de onmiddellijke omgeving.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Frans De Goeyse - 18/09/16 10:22

Mooi interieur, centraal gelegen, aparte presentatie van de gerechten, vriendelijke en gedienstige bediening, prima prijs/kwaliteit - ook voor de wijnkaart, toekomstgericht.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Vanhollebeke - 11/09/16 16:59

Onlangs nog gaan eten en alles is opperbest meegevallen. Het restaurant was druk bezet toch was de bediening heel vriendelijk en vlot met een zeer smaakvolle keuken, we hebben genoten.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Joke Van Breda - 11/09/16 0:16

In één woord, top! Eten, service, sfeer niks op aan te merken! Nog maar zeven maanden open, maar al zeker de top in Damme.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Geert Desmet - 10/09/16 8:52

Ik ken Steven Meiresone al 30 jaar ! Hij had toen het restaurant De Gouden Sleutel op de Suikerrui in Antwerpen. Toen al was hij een hele creatieve en vooruitziende Chef. Zijn fantastisch talent heeft hij doorgegeven aan zijn zoon Pim, van die jongen gaan we nog horen ! De Lamme Goedzak is gewoon TOP !

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Pim Meiresone - 10/09/16 7:39

Alles wat mijn ouders doen daar heb ik heel erg veel respect voor mijn papa begint om 7u tot savonds laat en mama juist hetzelfde.Het zou gewoon super zijn als ze de prijs in handen mogen nemen en dit voor alles wat ze in 7 maanden tijd hebben neergezet in Damme.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5

Nancy vanhaeren - 9/09/16 22:23

Gezellige plaats en goed eten

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Rita bruggeman - 9/09/16 18:05

Zeer goede kok

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5

declerck hendrik - 9/09/16 14:40

vriendelijke ontvangst, lekker eten ,goede prijs , juiste bediening , kortom een aanrader voor iedereen die lekker eet

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Hindryckx Erik - 9/09/16 12:44

Heel lekker eten en een vriendelijke perfecte bediening .

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Celine - 9/09/16 7:14

Heel lekker op te eten een echte aanrader !

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Geeraard Goossens - 9/09/16 6:00

Toprestaurant en goede service. Prijs/kwaliteit top. Zeer dynamisch team van ouders en zoon. Zoon ook een beloftevolle kok.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

sven meiresone - 9/09/16 0:47

zeer fijne charmante gezellige zaak, gerund door mensen die een passie hebben voor het vak en van elke klant een koning in eigen huis maken. Gastvrijheid en culinair genieten staan centraal. Warm karakter gedurende het gehele verblijf. Spontane vlotte bediening ondersteund door een keuken die vlot de lekkere gerechten op het bord tovert. Een aanrader voor iedereen die Damme bezoekt. Kindvriendelijk met een leuk en veilig terras met trampoline en voetbaldoelen.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

meer info over De Lamme Goedzak

Kerkstraat 13
8340 DAMME
Tel: 050/69.22.66

www.delammegoedzak.be

meer Belgisch

Meest bekeken resto's

metriweb West-Vlaanderen - Oost-Vlaanderen - Antwerpen - Vlaams-Brabant & Brussel
Goesting in lekker eten, shoppen, uitgaan en een goed gesprek
Gratis lifestylemagazine bij DeMorgen Het Laatste Nieuws
Contact
Redactie: redactie@goestingmagazine.be - 02/454.26.32
Advertenties: www.persgroepadvertising.be - adverteren@persgroep.be - 02/454.29.69