HULA

Belgisch-Frans

HULA
© RV- HULA
Kenmerken
KeukenBelgisch-Frans
Accommodatie terras, tuin
Prijzen
Budget €39,50 voor maandmenu (3 gangen)
Voorgerecht €13 tot €19
Hoofdgerecht €19 tot €29,50
Nagerecht €8 tot €14
Bancontact Visa MasterCard
Openingsuren
ma van 12:00 tot 14:00 en van 18:30 tot 21:30
di gesloten
wo gesloten
do van 12:00 tot 14:00 en van 18:30 tot 21:30
vr van 12:00 tot 14:00 en van 18:30 tot 22:00
za van 18:30 tot 22:00
zo van 12:00 tot 14:00 en van 18:30 tot 21:00

Over HULA

HULA is de Latijnse naam voor Heule én de nieuwe zaak van Thijs Clinckemaillie en zijn vriendin Aurélie Reynaert. Het koppel runde enkele zomerseizoenen Le Lutin Gourmand van Piet Huysentruyt. Na een stop in Washington openen ze nu een restaurant annex feestzaal in hun favoriete parochie. We arriveren bij het voormalige Rattenkasteel en installeren ons in het nagelnieuwe interieur met veel natuursteen en hout. Meteen verschijnt er panna cotta van geitenkaas als hapje, de vraag naar het bijhorende drankje blijft even uit. Uiteindelijk bestellen we sherry (€ 4,50) en cava (€ 5). Ondertussen besluiten we om à la carte te eten: veel prikkelende gerechten, dus een lastige keuze! Als voorgerecht ga ik voor carpaccio van rundsfilet d'Anvers (€ 17,50 - met parmezaan, pesto, pijnboompitten), mijn lief voor de tartaar van Schotse zalm (€ 17 - hijiki, curry, groene selder, avocado). Omdat de gerechten vrij snel geserveerd worden, beslissen we om verder van onze aperitieven te drinken. Voor mij ligt een houten plank met eigentijdse carpaccio, bestaand uit véél kwaliteitsvol vlees en gepekelde radijs als HULA toets. Zeker geen klachten, al lonk ik toch naar de overkant. De zalmtartaar blijkt top en op mijn smaakpapillen geschreven. De jongedames met postcode 8501 op hun T-shirt doen zeker hun best, toch is er wat chaos rond onze wijn: Ostatu Blanco (€ 4,50 - wit, Rioja) voor haar, Ostal Cazes (€ 5,50 - rood, Languedoc) voor hem. We nippen en knikken goedkeurend. Opnieuw volgen de gerechten erg vlot. Voor mij gepocheerde grietbot met mosseltjes, geplette aardappel en artisjok (€ 26), Ik ben instant fan: de stevige griet combineert hemels met de typerende artisjoksmaak en de zachte mosselen, het geheel wordt mooi bijeengehouden door een schuimige saus. Ook de gebakken kraaibiefstuk met sjalotsaus (€ 24,50) krijgt een goed rapport. Dessert kan er écht niet meer bij; cappuccino en een prima praline met HULA logo net wel. Thijs en Aurélie weten duidelijk waar ze mee bezig zijn en dat kan Heule en contreien alleen maar toejuichen: HULA!

Thijs en Aurélie weten duidelijk waar ze mee bezig zijn

woord Elise Descamps
(2/03/2016)
      mail Mail een vriend

Geef jouw mening over HULA

naam
e-mailadres
beoordeling
/5
reactie
nog karakters
 
 
algemene voorwaarden en gedragscode

reactie(s)

aantal meningen: 25
 
  4/5

 
  5/5

Sofie Buyck - 27/09/16 13:57

Supergezellig! Heel lekker eten! Gewoon top!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Michiel Demuynck - 24/09/16 11:39

Top!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Mieke - 24/09/16 8:23

Gewoon lekker. Lekkere gerechten met een hedendaagse toets. Een aanrader

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Benedicte - 22/09/16 23:30

Gewoon top !!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

johan sabbe - 13/09/16 15:54

heerlijke zaak super gerechten vlotte bediening mandelijks lekker en afwisselend maandmenu de evolutie na één jaartje is groots tot weldra

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Dirk Obin - 11/09/16 13:30

Eenmaal ontdekt ga je zeker en vast terug! Lekker, leuk kader en vlotte en hartelijke bediening.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Bart Vanwynsberghe - 9/09/16 12:21

Lekkere eigentijdse keuken met een uitstekende prijs/kwaliteits verhouding. Vriendelijke bediening.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Pieter Bogaert - 9/09/16 8:28

Lekkere keuken met vriendelijke bediening in een gezellig kader. Prima prijs-kwaliteit verhouding. Kortom : en aanrader!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Sien - 9/09/16 6:57

Super gezellig, zeer verfijnd en heerlijk eten, vriendelijke bediening, top !

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5

Soete - 8/09/16 20:58

Verfrissend interieur met een smaakvolle kaart!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Stephanie - 8/09/16 20:40

Fantastisch lekker!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Griet - 8/09/16 20:39

Heel lekker eten, vriendelijke bediening en super interieur Doe zo verder, Hula!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Willem Ghekiere - 8/09/16 20:36

Mijn favoriet restaurant allertijde! Culinair genot ten top!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Celine - 8/09/16 20:01

Heel lekker, mooi interieur en vlotte/vriendelijke bediening !

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Maarten - 8/09/16 19:39

Leuk...Lekker...Mooi...kortom aanrader !!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Bram - 8/09/16 19:27

topgerechten, prachtige locatie ! Een echte aanrader! Top!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Els Potteau - 8/09/16 19:24

Top

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Geert vc - 8/09/16 19:02

We moeten een eindje rijden voor dit top restaurant ! Maar eens je benen onder tafel is de afstand vlug vergeten. Toppie Thijs en en aurelie

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Julie Indervuyst - 8/09/16 18:47

Alles dik in orde!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

vergalle karel - 8/09/16 18:22

alles perfect wat moet ik meer zeggen

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

nathalie - 8/09/16 18:10

topperke

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Demuynck thomas - 8/09/16 18:09

Prijs-kwaliteit de beste keuze!!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Fry & Lut - 8/09/16 18:05

Gezellig, lekker, verzorgd en steeds "kakelvers".

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Lowie Vanhalst - 8/09/16 18:01

Toptoptoptoptop

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5