Het Visioen

Belgisch-Frans, Aziatisch

Het Visioen
© Het Visioen
Kenmerken
KeukenBelgisch-Frans, Aziatisch
SpecialiteitBistrokeuken, Exotisch
Accommodatie terras, uitgaansrestaurant
Prijzen
Budget €38 euro voor driegangenmenu
Voorgerecht €9 tot €16
Hoofdgerecht €14 tot €28
Nagerecht €8 tot €12
Bancontact Visa MasterCard
Openingsuren
ma gesloten
di van 12:00 tot 14:00 en van 18:30 tot 22:00
wo van 12:00 tot 14:00 en van 18:30 tot 22:00
do van 12:00 tot 14:00 en van 18:30 tot 22:00
vr van 12:00 tot 14:00 en van 18:30 tot 22:00
za van 12:00 tot 14:00 en van 18:30 tot 22:00
zo gesloten

Over Het Visioen

In een opmerkelijke pand aan de Katelijnepoort werd onder de naam Het Visioen jarenlang café gedreven, met wisselend succes. Tot Yehudi Van Meckeren er enkele maanden terug z'n intrek nam en het wat versleten gebouw om turnde tot restaurant en apero- en cocktailbar. Yehudi werkte een vijftal jaar als keukenchef in tophotels op Bali, leerde er z'n Balinese vrouw kennen en keerde terug naar Brugge. Het Visioen is ingericht als een klassevolle Parijse bistro. Aan de muren hangen knappe foto's van jazz- en bluesartiesten. Het is in de eerste plaats een restaurant, maar je kunt er ook terecht voor tapas (mangalica ham, sojabonen met zeezout, gekarameliseerde kippensaté, ...), uitgelezen cocktails of wijnen per glas. We worden joviaal ontvangen. Het personeel maakt graag een praatje en is in voor een grap. We starten met een negroni, een in Italië populair aperitief op basis van gin, vermout en campari.Bij de voorgerechten onder andere Vietnamese springrolls, rundscarpaccio, en grijze garnalen met geprakte aardappel en mousseline. Ik kies voor een slaatje met coquilles, mango en koriander (15 euro) en mijn tafelgenote gaat voor gerookte zalm met raketsla, avocado en groene appel (13 euro). Beide gerechten zijn fris, licht en smaakvol, maar een extra sausje of vinaigrette had het geheel wellicht wat opgetild. Het lichte voorgerecht maakt plaats voor een steviger schotel: een black angus filet mignon met een assortiment gebakken paddenstoelen, groene asperges, aardappelpuree en portosaus (24 euro). Hier valt niets op af te dingen. Het malse vlees is gegaard naar wens (saignant), de puree is lekker smeuïg, de gladde saus smaakt intens en is net zoet genoeg. We drinken er een goed glas rode sangiovese bij. Zij opteert voor een Thaise rode curry met kip, kokosmelk, Thaise aubergines en koriander (17 euro). Waarmee Yehudi aantoont dat hij de Aziatische keuken echt wel in de vingers heeft.Het nagerecht delen we. Een visioen van chocolade, is de idyllische naam. Een palet met daarop een geslaagde moelleux van donkere chocolade, een mousse van witte chocolade en een bolletje huisgemaakt hazelnootijs. Een mooie afsluiter.

Geslaagde, democratisch geprijsde mix tussen de Belgische en de Aziatische keuken

woord Ruben De Ville
(10/02/2016)
      mail Mail een vriend

Geef jouw mening over Het Visioen

naam
e-mailadres
beoordeling
/5
reactie
nog karakters
 
 
algemene voorwaarden en gedragscode

reactie(s)

aantal meningen: 27
 
  4/5

 
  5/5

George - 30/09/16 23:57

Vrindelijk,super mooi zak! Super lekker keuken!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Maya - 30/09/16 23:49

Een mix van Azië en België! Lekkere, betaalbare gerechten heerlijk bereid, een echte aanrader!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Zura - 30/09/16 23:02

Super gezellig,super lekker! Something else what you see evrywhere in brugge!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Thomas - 30/09/16 22:48

zonder weinig woorden.,echt culinair een topper...Thomas

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Klaas - 30/09/16 22:34

Prachtige zaak, vriendelijke bediening, lekker eten aan democratische prijzen. Absolute aanrader voor een leuke avond. Een must visit!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Lika - 29/09/16 8:59

Super lekker allemal en vriendelijk mensen ¿¿ Super gezellig !!! TOP

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Imelda - 28/09/16 22:50

Ik word vriendelijk ontvangen en ook de rest van de avond, de bediening snel en efficiënt, Als Aziatisch hoofdgerecht ( Thai kipcurry) een lekker meer pikant. Ik heb ook vis zee tong gekozen dat was zo lekker met gekleurde groenten. het Visioen zeker mijn lieveling plaats om te dineren of lunchen.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Frida - 28/09/16 2:49

The best restorant we went in Bruge

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Djiwa Sarlin - 27/09/16 22:48

Nice people, nice food and nice to be there¿¿

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5

David - 27/09/16 21:02

Super lekker allemaal

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Daelemans Emy - 27/09/16 20:55

vriendelijk, origineel,goeie prijs/kwaliteit,persoonlijke benadering met de klanten,buitengewoon lekker!!!!!!!!!!vlaams keuken gemixt met exotische ingrediënten. Zalige mix!!!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Jean Jacques Caekaert - 27/09/16 19:20

Lekker eten, toffe chef met zn team in de keuken en super bediening van mensen die hun job kennen en heel vriendelijk en soepel zijn. Hier is de klant nog koning, heel belangrijk!! Chef die ook zijn klanten kent! Hij is voor iedereen even vriendelijk! Toffe gast!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Kristien B. - 27/09/16 19:11

Super gezellig, super vriendelijk en super lekker

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

pauwels chrisya - 27/09/16 16:31

Super,leuk,lekker,beire!!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Katrien Cattoor - 27/09/16 16:14

Mooi restaurant, erg lekker en origineel, professionele, sympathieke bediening en uitbaters!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5

Kate c - 24/09/16 23:14

Gezellig kader , lekker eten

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  1/5

Sylvia - 24/09/16 23:13

Super gezellig en erg lekker ¿¿

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Johan De Vlamynck - 23/09/16 19:39

Prima keuken met aangepaste bediening

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Sani Puri - 21/09/16 0:43

Excellent environment, friendly service, great menu choices and really decent food and at affordable prices. Will be back.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Chris verbeeck - 19/09/16 19:12

Gezellig zitten, we kregen o¿nmiddelijk andere tafel toe ze zagen dat ik met krukken liep en niet op een hoge kruk kon zitten. Super bediening, heerlijk eten. Ga binnenkort nog eens terug!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5

Nechelput - 18/09/16 7:03

Het visioen is een super restaurant met een super team altijd welkom met glimlach En met verse producten als je een keer binnen ga ga je zeker terug De kader is ook gezelig en heel proper

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Regnier De Muynck - 17/09/16 15:39

favoriete restaurant , klassieke gerechten met een 'exotic twist' mooie inrichting, prachtig terras en supervriendelijke bediening!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Nassim - 17/09/16 14:20

Het is zeker echt lekker om te eten Zeer verzorgde keuken met uitgesproken smaak. Zeer vriendelijke bediening met een persoonlijke

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

BETTENS NATHALIE - 17/09/16 14:13

lekker lekker lekker

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Dick d'Alaise - 17/09/16 10:54

Just perfect...food, drinks and service!!! 5*

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Peter Devooght - 17/09/16 1:56

Zeer verzorgde keuken met uitgesproken smaak. Zeer vriendelijke bediening met een persoonlijke aanpak.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Ann en Luk - 16/09/16 23:30

Lekker lekker lekker Aangename en ontspannen sfeer

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

meer info over Het Visioen

Katelijnestraat 160
8000 BRUGGE
Tel: 050/73.40.06

www.hetvisioen.com

meer Belgisch-Frans

Meest bekeken resto's

metriweb West-Vlaanderen - Oost-Vlaanderen - Antwerpen - Vlaams-Brabant & Brussel
Goesting in lekker eten, shoppen, uitgaan en een goed gesprek
Gratis lifestylemagazine bij DeMorgen Het Laatste Nieuws
Contact
Redactie: redactie@goestingmagazine.be - 02/454.26.32
Advertenties: www.persgroepadvertising.be - adverteren@persgroep.be - 02/454.29.69