Taste & Colours

Taste & Colours
© Taste & Colours
Kenmerken
Openingsuren
ma gesloten
di gesloten
wo van 12:00 tot 14:00 en van 19:00 tot 23:00
do van 12:00 tot 14:00 en van 19:00 tot 23:00
vr van 12:00 tot 14:00 en van 19:30 tot 23:00
za van 19:30 tot 23:00
zo gesloten

Over Taste & Colours

Groente is het nieuwe vlees. Het zou het culinaire statement van chef Dirkjan Decock kunnen zijn. Op een mooie dag na een lange winter, kregen we in Kortrijk lente op ons bord.Aan de gevel van het charmante rijhuis hangt een ouderwetse deurbel. Chef Dirkjan komt opendoen en brengt ons naar een open keuken waar acht tafeltjes rond staan. Wat Taste and Colours serveert, is afhankelijk van het aanbod op de markt. Een stadstuintje voorziet de keuken van een 70-tal kruiden en eetbare bloemen. We starten ons marktmenu met een aperitief van het huis. Hilde, de gastvrouw, raadt een Barranco Oscuro aan, Spaanse bubbels met het karakter van oude Geuze (€ 9,60). Als hapje komen flinterdunne lende, gerookt en gerijpt, en vers gebakken brood op tafel. Perfecte opener. Niet veel later serveert de chef twee bordjes 'Lente'. De Colours zijn prachtig: roze jus van rode biet en rabarbar, oranje gepekelde wortel, groene appel, radijsjes, afgwerkt met bloemen uit de tuin. Ook de Taste is wat ze moet zijn. Fris, zurig, verrassend. De lente zet zich verder in een perfect gemarineerde tartaar van Iberische Rubia Gallega, afgewerkt met zoete uiencrème, gedroogde olijven en de wasabibloem - de eerste bloem die na de winter in de tuin van het restaurant de kop opsteekt. Met een prachtig glas Sauvignon blanc (€ 7) klinken we op vanavond. Een belevenis, nu al. Na een mooi uitgebalanceerd gerecht van staartvis, morieltjes, keizerszwam en schorseneer komt het hoogtepunt van de avond: knapperige primeurgroentjes vergezeld van een prachtig stuk 'Pluma de Ibérico', lang gegaard waardoor het vet zichtbaar geïnfiltreerd is. Wat een rijkdom aan textuur en sappigheid! Top, zeker in combinatie met de Franse L'alternapif (2012) die Hilde erbij schenkt (€ 6,90). Zo mooi, dat zelfs het dessert van bloedappelsien, nashipeer, chocolade en citroen dit niet kan overtreffen. Een gemoedelijke sfeer, een lichte en speelse keuken, duurzame producten en een ongelofelijk sympathiek team. Chef, we komen terug.

woord Elise Vanhecke
(6/05/2015)
      mail Mail een vriend

Geef jouw mening over Taste & Colours

naam
e-mailadres
beoordeling
/5
reactie
nog karakters
 
 
algemene voorwaarden en gedragscode

reactie(s)

aantal meningen: 68
 
  4/5

 
  5/5

Katia Desauw - 17/10/15 7:41

Oooooooverheerlijk ¿¿

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Bart Boone - 27/09/15 13:43

Schitterende innovatieve keuken. Zeer aangename ontvangst.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Meersch Rik - 22/09/15 21:22

Gewoon.. 1 woord is maar nodig: " Topgerechten "

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

lieve van maldergem - 20/09/15 16:51

als ik kon, gaf ik een 5+; voor mij staat Taste & Colours boven elke categorie; voortspruitend uit een familie waar lekker koken een fundament is, kan ik het oordeel van de professionelen in onze bende alleen maar bijtreden of versterken!De kookunst van Dirk-Jan en het onthaal en de zorg van Hilde zijn niet te overtreffen!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Martine Putman - 20/09/15 9:47

Dit is pure klasse uit eigen streek. Top eten, - bediening en - kader !!! Meer dan een aanrader

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Johan Ysebaert - 20/09/15 9:44

Overdonderend. Smaakexplosies in harmonie met kleur en wijn. Alles bereid met puur natuurlijke ingrediënten en kruiden

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

VincentVQ - 18/09/15 15:26

Een van onze beter bewaarde keukengeheimen. Verfijnd. Uit de natuur. Uitmuntende service.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Stefaan François - 18/09/15 12:02

Topadres in de binnenstad. Super producten, originele bereidingen, warm onthaal,klasse !

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Lieve Van Biervliet - 17/09/15 8:58

Lekker eten en super gastvrouw

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

jan burggraeve - 17/09/15 6:43

super leuke kookervaring gedeeld met cafe commerce en lekker smakelijk gegeten met totaal nieuwe ervaringen . het is toppie , een aanrader !!!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Frank Van Puymbroeck - 16/09/15 17:53

Als er nu 1 resto is dat deze naam met waardigheid mag dragen naam dan is het Taste en Colours wel. Want inderdaad, de heerlijke smaakbommetjes worden als een contrastrijk schilderijtje gepresenteerd. Elke keer opnieuw heel erg verrassend voor de smaakpapillen en het oog wordt minstens even hard verwent.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

fabienne deschrijver - 16/09/15 16:44

Altijd verrassende combinaties, als een schilderijtje op je bord en heel verfijnd van smaak. Een aanrader !

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

nadine mispelaere - 16/09/15 13:04

top! smaak en kleur, zijn naam meer dag waardig kunst op je bord heerlijke wijnen

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Lieve Vankeirsbulck - 16/09/15 12:54

Fantastische keuken in een heerlijke omgeving.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5

Sarah en Marino - 16/09/15 12:48

super!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

leo behaegel - 16/09/15 9:53

Eten hier is een ware belevenis. Dirkjan is een uitstekend vakman maar ook een kunstenaar. Lekkere en prachtige borden worden door de charmante en onderlegde gastvrouw aan tafel gebracht. Een aanrader!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Koen Vertriest - 16/09/15 9:14

Waarschijnlijk de fijnste eetervaring ! heel gezellig ! gastvrouw heel bescheiden maar toch sterk aanwezig met kennis van zaken ! genot om chef te zien koken ! heerlijke smaken met aangepaste wijnen !

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

christophe Lemonnier - 16/09/15 9:12

altijd verrassend en vernieuwend met minder gekende lekkere producten en overheerlijke wijnen. Top.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

jaak vanneste - 15/09/15 23:00

gezelligheid en vriendelijkheid troef, en wat dan niet te zeggen van de keuken van DIRKJAN. EEN KRAK IN ZIJN VAK proficiat

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

deboiserie - 15/09/15 21:16

Heeeel vriendelijk...gezellig...en....verschrikkelijk leeeeker!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Desramaults A. - 15/09/15 20:07

Steeds verrassende ingrediënten en combinaties. De open keuken is een troef, de kok en zijn echtgenote staan zeer dicht bij hun klanten.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Naessens - 15/09/15 19:59

Super ambiance et générosité sont les maîtres mots pour dirkjan & Hilde

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

katrien en curt - 15/09/15 19:52

Gewoon super!!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

rita - 15/09/15 19:33

super kok ongelovelijk wa die allemaal kan dikke proficiat ze vormen een super team

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Carine Bossuyt - 15/09/15 19:24

Toppie restaurant met heerlijke en natuurlijke produkten ! Een belevenis ! En zalig om de kok aan het werk te zien ! Tevens zeer gastvrije mensen !

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Jan Arickx - 15/09/15 19:14

Eigenlijk niet moeilijk. Schitterend restaurant!Het beste restaurant waar ik ooit gegeten, genoten, geproefd, geroken en gehunkerd heb naar meer. En die wijnen. Fantastisch!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Johan.debruyne - 15/09/15 19:14

Doe zo verder

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

vanneste ann - 15/09/15 18:38

super!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Ann Derycke - 15/09/15 18:18

TOP: (h)eerlijk eten met fantastische bediening in een schitterend kader! Meer moet dat niet zijn ;-)

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5

DN - 11/09/15 15:48

Lekker, vriendelijke service, maar iets minder gezellig zitten: slechtere akoestiek. Anders wel goed.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Marino - 11/09/15 8:24

Super lekker en prachtig concept. Hier klopt voor mij alles.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Philippe Stas-Orban - 9/09/15 23:27

Uitstekende prijs/kwaliteitverhouding in een charmant en gastvrij kader, waar de chef op een zeer fijne manier het beste van zich zelf geeft, en hierbij een perfect alter ego treft in zijn vrouwtje. Out-of-the-box, artistiek, ... a place to go (and to go back).Aangename stadstuin waar meerdere ingrediënten de weg naar het bord vinden. Een aangename ontdekking.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Wannyn Magda - 7/09/15 14:38

aangname sfeer en gezellig interieur de gastvrouw is bescheiden en heel charmant ook de ontvangst met de chef die de deur voor u openmaakt maakt het speciaal

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Geert decombele - 6/09/15 15:50

Fantastisch! Heerlijk getafeld. Het is zeer leuk om de koks aan het werk te zien in de open keuken. Toprestaurant !

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Ingrid calland - 6/09/15 15:42

Een waar genot om daar te gaan dineren. Het concept waarbij je de chef ziet koken slaat bij mij enorm aan. De rust en de uitstraling van de koks vielen mij op. De borden zijn een kunstwerk met een grote K . De smaken zijn subliem. Een topper die ik iedereen kan aanraden.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Katleen huyghe - 5/09/15 21:41

Super genoten van een sfeervol huiskamer restaurant. Om binnen te komen belt ment aan de authentieke bel waarna de lieve gastvrouw je verwelkomt. De warmte en sfeer komt je tegemoet. Het grote genieten kan beginnen. De Vele gerechten zien er keer op keer prachtig uit en ziJn een explosie van fijne smaken. Ook niet te vergeten, de lekkere biowijnen zorgen voor een verrassing. Het feit dat de chef sterren ervaring heeft belooft iets voor de toekomst. één woord GENOTEN

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Anton Vandorpe - 5/09/15 13:22

Vernieuwend, origineel, technisch onberispelijk, warm onthaal.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Salvatore&Miet - 5/09/15 11:38

originele gerechten, culinaire hoogstandjes, joviale maar tegelijk professionele gastvrouw en kok, leuk concept : je volgt de chef-kok hoe hij jouw gerechten klaarmaakt! Een aanrader!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

kattoo Hillewaere - 5/09/15 11:22

Geweldig lekker voor een betaalbare prijs. De rest is mooi meegenomen. Fantastische mensen, mooi interieur, een aangename beleving in alle opzichten.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Linda hamers - 4/09/15 16:53

Heel mooie en aangenaam restaurant ,zeer lekker eten ,heel mooie op gediend

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Demeulenaere Chantal - 3/09/15 21:17

In Taste&Colors eten,is altijd een beetje thuiskomen,de open keuken brengt de kok dichter aan onze tafel.Bediening door Hilde is heel correct,en brengt de aangepaste wijnen op een leerrijke manier. Dirkjan kan met eenvoudige ingrediënten topgerechtjes samenstellen, en tilt deze tot op een gastronomisch niveau. Leuk is ook de afwerking met zelf gekweekte groenten en kruiden. Zeker een aanrader.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Greet Van Effelterre - 3/09/15 14:30

Ontzettend lekker!! Alleen de dranken vind ik eerlijk nogal duur. Toch zijn de prijzen hieromtrent transparant en kan je bestellen per glas. Een pluspunt.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5

Mispelaere - 3/09/15 13:03

super

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Anaïs Derez - 3/09/15 12:20

Wow, Taste and Colours... een restaurant die ik iedereen aanbeveel! De gastvrouw, Hilde is heel sympathiek en speelt in op de vraag van haar gasten. De chef, Dirkjan kan je gepassioneerd zien koken. Hun open keuken concept is heel leuk! Mijn vriend en ik hebben er heel lekker gegeten! Men zegt altijd dat je eet met jouw mond en je ogen, daar is dit zeker van toepassing! We komen zeker nog terug, Hilde en Dirkjan!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Delphine Ameye - 3/09/15 11:23

Een zalig adres! Verwennerij van de 1e minuut tot de laatste, waarbij je wordt verwelkomd door een super duo, elkaar perfect aanvullend! Dirkjan en Hilde LEVEN voor hun zaak, zoeken naar continue vernieuwing, kortom ze ademen hun "Taste en Colours" uit!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Heidi Vanhauwaert - 3/09/15 8:16

'Taste & colours' de perfecte naam voor het gebruik van verrukkelijke ingrediënten in hun smaakvolle menu's.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Cis Scherpereel - 3/09/15 6:59

Als mensen me vragen waar in Kortrijk je lekker kan eten, dan geef ik veel adresjes door. Maar als het ook kunst mag zijn, gebracht met een bijzonder aangename en natuurlijke flair en top vakmanschap... Dan is er maar één zeldzaam plekje: daar waar kleur, smaak en textuur samenkomen in een nooit eerder ervaren balans: Taste&Colours!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Wieland Fisher - 3/09/15 1:05

Werkt met onze producten van de bioboerderij 't Goed ter Heule. Hij maakt er hele leuke creaties van en tovert groenten om tot een weelderig kleurenpalet!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Verstraete - 2/09/15 23:36

Super tafel!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Frederik Van Goubergen - 2/09/15 22:38

Super ervaring! Zeer goede keuken, met wijnen met een verhaal! Zeer goede bediening!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Vincent Deleu - 2/09/15 22:22

Top zaak. Via een goede kennis heb ik deze zaak leren kennen. Veel kennis, passie en gedrevenheid. Volhouen zo Succes. ik stem alvast op jullie

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

yooshi naeyaert - 2/09/15 22:11

Fantastisch lekker eten! Met veel liefde gemaakt en dat voel je!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Piet Verougstraete - 2/09/15 22:02

Top!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

philip reynaert - 2/09/15 20:55

Super eten!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

filiep - 2/09/15 20:23

superduo in een superzaak!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Fien De Temmerman - 2/09/15 19:52

Heel lekker en super vriendelijke bediening! Heel huiselijke sfeer! Een echte aanrader!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Elza Arnoult - 2/09/15 19:25

Dirkjan & Hilde zijn erg sympathieke mensen, het was heel aangenaam om er een jaarlang te werken als jobstudent.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Vandewalle Charlotte - 2/09/15 18:47

super, klassevol, is zeker een ster waard!! zeer lekker van begin tot eind!! super dessertjes! zeer degelijke uitleg over de fantastische wijntjes!! eigenlijk maar 1 woord: TOP!!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Goedel Vermandere - 2/09/15 18:10

Aangename ontvangst, sfeervol kader met een vriendelijke gastvrouw. Maar wat een kok - je valt van de ene verrassing in de andere. Prachtige heerlijke bordjes. Alleen al het luisteren naar de omschrijving en het bekijken van de prachtige bordjes doet ons het water in de mond lopen. Verfijnde smaken,niet alledaagse combinaties, fijne groentjes, heerlijk stukje vis of vlees... Het is genieten van de eerste tot de laatste seconde. Een buitengewone ervaring - hier komen we zeker terug.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Steven Quick - 2/09/15 14:14

Lekker, mooi kader, borden zijn kunstwerkjes, kortom...fantastisch! Heel sympathieke gastvrouw en chef. Ver van Antwerpen maar wij komen zeker nog eens terug.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

vandamme connie - 2/09/15 13:45

De open keuken, de gemoedelijke sfeer en de fantastische bediening maken van Taste & Colours een toprestaurant.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

ernest - 2/09/15 13:30

Ben zeer tevreden de smaken van de chef kwamen allemaal goed uit,dit is een van de beste restaurants waar ik in de voorbije jaren gegeten heb ook waren we heel vriendelijk ontvangen en zeer vriendelijk alles aangeboden gekregen ziwat samengevat,tasye and colours is een toprestaurant

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Corne - 2/09/15 13:30

Toppy restaurant.fantastische presentatie en herwaardering van groeten!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Kjelle - 2/09/15 13:00

Elk bezoek bij Taste & Colours is een ode aan de gebruikte ingrediënten. De chef weet je telkens weer iets te (her)ontdekken waarover je je mening moet bijschaven. Vergeten/oergroenten, een combinatie waar je misschien nog nooit bij stil gestaan had of iets waar je zelfs het bestaan niet van wist, zorgen telkens voor een culinair hoogtepunt. Keer op keer een unieke ervaring, waar je met veel goesting teruggaat.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Ann Degrande - 1/09/15 20:18

Echt een culinaire ervaring. Zeer verfijnde gerechten op een orgininele manier klaargemaakt met verse topproducten. Doe daar nog eens de gezellige sfeer bovenop samen met de grote gastvrijheid van de gastvrouw en je krijgt een toprestaurant. Aanrader waar we zeker nog terug gaan!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Annet Koerhuis - 1/09/15 20:17

De open keuken krijgt een geheel nieuwe betekenis bij Taste & Colours: je ziet de gerechten echt voor je neus ontstaan. De gerookte aardappel was voor mij een smaaksensatie en ik maakte kennis met groenten waarvan ik het bestaan niet wist, zoals visdraadzeewier. Mooi ook dat er met biologische wijnen wordt gewerkt: niet alleen met de mond beleiden dat je de eerlijk eten en de natuur belangrijk vindt, maar het ook praktiseren. De mooie verhalen en het enthousiasme van chef Dirkjan en gastvrouw Hilde, samen met het prachtige pand, maken een avond dineren bij Taste & Colours tot een feest. Voor iedereen die gastronomie kan waarderen zonder het stijve gedoe dat er nog zo vaak bij hoort, dit is de plek!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Marianne Vandenberghe - 1/09/15 19:59

Een unieke ervaring met zoveel smaak en kleur, kunstwerkbordjes en een zeer aangenaam kader met een fijne bediening, kortom een aanrader!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Henk Vandenbroucke - 1/09/15 19:27

Dit is het restaurant waar ik het lekkerst ooit heb gegeten. Hier ontdek je smaak, word je verrast door combinaties. Gezellig. Vriendelijk. En dus ga je graag terug.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

meer info over Taste & Colours

Groeningelaan 22
8500 KORTRIJK

www.tasteandcolours.com

Meest bekeken resto's

metriweb West-Vlaanderen - Oost-Vlaanderen - Antwerpen - Vlaams-Brabant & Brussel
Goesting in lekker eten, shoppen, uitgaan en een goed gesprek
Gratis lifestylemagazine bij DeMorgen Het Laatste Nieuws
Contact
Redactie: redactie@goestingmagazine.be - 02/454.26.32
Advertenties: www.persgroepadvertising.be - adverteren@persgroep.be - 02/454.29.69