't Jong Gerecht

Belgisch-Frans

't Jong Gerecht
© Kos
Kenmerken
KeukenBelgisch-Frans
Prijzen
Budget €3 gangen: € 39 (+ €12,5), 4 gangen: € 45 (+ €18), marktmenu (weekmiddagen): € 24 (zonder dessert)
Voorgerecht €22 tot €28
Hoofdgerecht €29 tot €38
Nagerecht €9 tot €9
Bancontact Visa MasterCard
Openingsuren
ma gesloten
di gesloten
wo van 12:00 tot 14:00 en van 19:00 tot 21:30
do van 12:00 tot 14:00 en van 19:00 tot 21:30
vr van 12:00 tot 14:00 en van 19:00 tot 21:30
za van 19:00 tot 21:30
zo van 12:00 tot 14:00 en van 19:00 tot 21:30

Over 't Jong Gerecht

Een jong restaurant, een jonge ploeg... ¿t Jong gerecht heeft haar naam niet gestolen. Wij zijn jong van geest en hopen ons hier thuis te voelen.We krijgen een tafel in de doorgang naar de keuken. Niet ideaal, maar uiteindelijk zitten we hier goed. Starten doen we met Belgische bubbels (€8), een fris-zure entre-deux-monts uit Westouter. We kiezen allebei voor het menu, ik 3 gangen (€ 39), mijn man 4 gangen (€ 45). We worden meteen verwend met de eerste hapjes van vier in totaal. Onder meer eentje met komkommer, granny smith en witlof, en een schuimpje van bloemkool, een heerlijk smaakbommetje! Het eerste gerecht van het menu is een koud gerecht met groene asperge, ei, venkel, waterkers, limoen. Lekker fris en licht. Bij de goed gekozen aangepaste wijnen krijgen we telkens de fles te zien èn uitleg over land van herkomst en de druif. Het volgende gerecht sla ik over: roodbaars, risotto, kikkererwt, rode ui. Alles is correct en lekker klaargemaakt, al voelt het een beetje als overkill dat er èn kikkererwtpuree èn risotto èn een stevige hollandaisesaus geserveerd wordt. Dan een kleine surprise: een tussengerechtje met een knolseldervariatie. Op zich best lekker, maar behoorlijk heavy. Van een tussengerecht verwachten we net dat het licht en fris is, om het hoofdgerecht met goede moed aan te vatten: kalf, aardappel, witloof, spinazie, warmoes. Dit is een mooi bordje, met veel zorg klaargemaakt en harmonieus. De service draait hier vlot en het is niet lang wachten op het dessert in tweevoud. Eerst granaatappel, vanille, pompelmoes, mango. Er werd gespeeld met texturen en smaken, lekker creatief en een mooie afsluiter. Daarna nog een stevig chocoladedessertje met crunch van pistache en een karamelsausje. Bij de koffie komen er nog tal van lekkere zoetigheden: marshmallow, madeleine, een cakeje... De kok is creatief, kent zijn producten en we kregen absoluut waar voor ons geld, maar toch voelen we dat er nog hier en daar wat finetuning nodig is. Helemaal niet erg, want wij geloven dat ¿t jong gerecht waardig ouder zal worden.

Creatief, kwalitatief en aan een correcte prijs

woord Katrien Vermeulen
(15/04/2015)
      mail Mail een vriend

Geef jouw mening over 't Jong Gerecht

naam
e-mailadres
beoordeling
/5
reactie
nog karakters
 
 
algemene voorwaarden en gedragscode

reactie(s)

aantal meningen: 49
 
  4/5

 
  5/5

Delvaux Martine - 20/10/15 21:41

Originele, zeer verzorgde en lekkere gerechten, die bovendien een streling voor het oog zijn. En dit begeleid door aangepaste wijnen en een vriendelijke bediening. Kortom, hier krijgt men helemaal zijn "goesting".

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Jan DEBOUTTE - 20/10/15 21:38

Een échte ontdekking. originele maar niet gezochte keuken; vriendelijke, voorkomende en professionele bediening; aangepaste wijenen en - last but not least - correcte prijs/kwaliteit verhouding

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Rita Peers - 20/10/15 17:29

zeer verzorgde gerechten, gezellige sfeer, vlotte en vriendelijke bediening.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

marino ducasteele - 19/10/15 17:21

telkens we in de omgeving zijn proberen we langs te gaan, super!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Renée Noë - 11/10/15 12:32

Lekkere gerechtjes, goed uitgekozen aangepaste wijnen, kortom super. Prijs/kwaliteit zeer goed.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Audrey talloen - 9/10/15 6:10

Beste restaurant in Brugge!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Sonia De Buyser - 8/10/15 23:25

Heerlijk, smaakvol, een jong enthousiast team, en kom er graag terug eten.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

MD - 8/10/15 21:20

super

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Christophe vercruysse - 8/10/15 10:59

Toppertje, Super eten, super wijnen, super team

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Veva Dejonghe - 26/09/15 20:56

't jong Gerecht is een top restaurant. Altijd héél lekkere, verfijnde gerechten ! Een top team.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Rousseau - 23/09/15 21:47

Het is er heel rustig,vlotte bediening en lekker eten

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Isabelle Kindts - 14/09/15 16:41

Top keuken!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

TREES - 14/09/15 10:47

rustig en mooi kader vriendelijk en bekwaam onthaal zeer deugdoend en dan nog super lekker ook

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Joachim Geernaert - 14/09/15 10:06

Zeer lekker en gezellig eten

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Moens - 13/09/15 14:31

Prijs/kwaliteit is zeker in orde! Steeds opnieuw lekker gegeten met een goede bediening. Ook het menu-aanbod is steeds divers binnen de verschillende seizoenen. Dit nodigt uit om steeds opnieuw te gaan eten bij 't Jong Gerecht.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Staelens - 13/09/15 13:48

Reeds meerdere keren lekker gegeten. Prijs/kwaliteit dik in orde. Elke keer opnieuw een nieuwe ervaring!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Ignace - 13/09/15 11:25

Lekker eten voor een eerlijke prijs en als toemaatje een goede bediening.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5

ludwine devos - 12/09/15 20:17

Mijn vriendinnen waren telkens in de wolken als ik hen daar trakteerde op een degustatie menu. De smaken liggen wonderwel in de mond en de vriendelijkheid en de professionaliteit van de bediening kan ik alleen maar appreciëren.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Lauwers-Hubrecht - 12/09/15 18:45

Gezellig restaurant.Perfecte keuken.zéér goede prijs kwaliteit Vriendelijke bediening. Ster waardig

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Deconinck Frank - 12/09/15 12:57

Stijlvol kader, fijne keuken met vlotte bediening, mooie wijnkaart. Leuk en complexloos adres!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

De Gryse Livia - 12/09/15 11:18

schitterende keuken, echte aanrader!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5

Minnaert - 12/09/15 9:59

Gezellig restaurant vlotte bediening en vooral lekker eten

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

DEKETELAERE Brigitte - 12/09/15 8:27

Heerlijk om te tafelen , doe zo verder ! Een toppertje !

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Dewaele - 12/09/15 8:09

Maar één woord voor SUPER

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5

Dorien - 12/09/15 6:01

Super lekker eten in een tof kader!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

dubrul annemie - 11/09/15 23:00

Top gerechten gebracht door die jonge chef ! Origineel,superlekker ,veel smaak ,aantrekkelijke borden...en vriendelijke en correcte bediening ! Ik wil er zeker terug gaan! Voor mij verdienen zij die prijs !

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5

Ronny Verdonck - 11/09/15 22:19

Jonge ondernemers verdienen deze prijs

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

lieselot - 11/09/15 21:26

zeer lekker!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Monique Gilliaert - 11/09/15 19:47

Vriendelijke bediening door een jong team. Zeer lekkere wijnen!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Bruneel Chevalier - 11/09/15 19:44

Wij komen er vaak en elke keer is het genieten van begin tot einde!! Altijd een aanrader!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Renée Noë - 11/09/15 19:44

Super!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Marion De Baets - 11/09/15 19:44

Ik ben er al verschillende keren geweest. Zowel voor de lunch menu als de volledige menu. Altijd origineel,super lekker en het gezelschap Was altijd aangenaam verrast. We werden steeds correct en vriendelihj behandeld. Aan wie zou ik dit aanraden ? Iedereen die van de fijne keuken houdt.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

de clerck johan - 11/09/15 19:23

Het hele menu in Tot in de puntjes verzorgd en zeer lekker. Zeer goede wijnkelder. Prijs kwaliteit is zeker in orde.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

de clerck johan - 11/09/15 19:23

Het hele menu in Tot in de puntjes verzorgd en zeer lekker. Zeer goede wijnkelder. Prijs kwaliteit is zeker in orde.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Orinda Bostyn - 11/09/15 18:37

Echt een aanrader! Wij komen er geregeld. Fijne keuken, mooi gepresenteerd, vriendelijke bediening... Wat kan een mens meer wensen?

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5

priem - 11/09/15 17:32

verschillende malen geweest altijd super lekker vriendelijke bediening

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Jean-Luc De Reyghere - 11/09/15 17:29

Ontvangst: zeer gastvrij. Bediening: altijd vriendelijk en behulpzaam. Menu: altijd gevarieerd, mooi gepresenteerd en zeer lekker. Aangepaste wijnen: correcte keuzes bij elk gerecht.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Scheire Dirk - 11/09/15 17:03

Zeer geode prijs-kwaliteit. Met zorg gekozen wijnen. Vriendelijke en vlotte bediening.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Gerd De Clerck - 11/09/15 17:02

Gewoonweg fantastische ervaring! Ik kom hiervoor graag naar Brugge!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

de clerck lieve - 11/09/15 16:27

Het eten in prima en de wijnen passen heel goed bij de gerechten

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Hooft - Verplancke - 11/09/15 16:14

Altijd verrassend en zeer lekker met mooie aangepaste wijnen Vlotte en correcte bediening Mooie prijs / kwaliteitsverhouding Aanrader voor iedereen die zich eens culinair wil verwennen Team is klaar voor eén ster

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

koen vandeweghe - 11/09/15 15:58

als buurtbewoner zijn we al een aantal keer gaan lunchen en telkens zeer tevreden over prijs/kwaliteit. zeer mooie verzorgde presentatie, vers en goed op smaak origineel gebracht. nog een sterrenrestaurant voor de culinaire hoofdstraat van Brugge: de Langestraat !

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Baleine-Debree - 11/09/15 15:51

Supper en verrassend lekker. Vriendelijke en attente bediening ! Van A tot Z TOP !

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5

corveleyn yoti - 11/09/15 15:45

Lekker!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

DN - 11/09/15 15:44

Perfecte prijs/kwaliteitsverhouding. Vriendelijke bediening zonder veel (overbodige) show. Zeer goede wijnkaart. aanrader

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Van waetermeulen - 11/09/15 15:38

Leuke afgewerkte gerechten, mee met de trend. Mooi gepresenteerd, vriendelijke ontvangst. Heerlijke wijnen. Ik ben vaste klan.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Van waetermeulen - 11/09/15 15:38

Leuke afgewerkte gerechten, mee met de trend. Mooi gepresenteerd, vriendelijke ontvangst. Heerlijke wijnen. Ik ben vaste klan.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

dumon joachim - 7/09/15 15:02

Eén keer geweest, heel lekker gegeten en vriendelijke bediening.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Michele - 1/09/15 14:56

Verzorgd tot in de puntjes. Zeer lekker. Verdiend een ster.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

meer info over 't Jong Gerecht

Langestraat 119
8000 BRUGGE
Tel: 050/31.32.32

www.tjonggerecht.be

meer Belgisch-Frans

Meest bekeken resto's

metriweb West-Vlaanderen - Oost-Vlaanderen - Antwerpen - Vlaams-Brabant & Brussel
Goesting in lekker eten, shoppen, uitgaan en een goed gesprek
Gratis lifestylemagazine bij DeMorgen Het Laatste Nieuws
Contact
Redactie: redactie@goestingmagazine.be - 02/454.26.32
Advertenties: www.persgroepadvertising.be - adverteren@persgroep.be - 02/454.29.69